Kerstperiode en Jaaroverzicht 2023 van HHH - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Kerstperiode en Jaaroverzicht 2023 van HHH - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Kerstperiode en Jaaroverzicht 2023 van HHH

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

25 Januari 2024 | Nederland, Dronten

Hallo allemaal,

Inmiddels is het al weer 2024. In dit blog wil ik graag even met jullie terugkijken op het vorige jaar. Wat heeft “Hermiens Helping Hands” kunnen doen dankzij de sponsoren?

Eerst maar even naar de kerstperiode. In Colombo hebben we veel gezinnen weer kunnen bijstaan in hun ‘vaak’ zeer moeilijke financiële situatie. Zo ken ik een jong meisje, haar naam is Hansi en ze is 18 jaar. Haar moeder is overleden en zelf heeft ze kanker. Haar vader verzorgt haar, maar moet natuurlijk ook werken. Hij heeft geen vaste baan en verdient te weinig om alle kosten te kunnen betalen. Ze waren afgesloten van water en elekticiteit. Heel triest natuurlijk. Namens HHH hebben we de achterstallige rekeningen kunnen betalen en dus kunnen ze nu weer gebruik maken van water en elektriciteit. Het achterstallige bedrag was ongeveer 140 euro. Dat lijkt niet zo veel, maar in Sri Lanka is dat vaak wat iemand ongeveer per maand verdient. Ons plan is om deze familie maandelijks te ondersteunen zodat ze niet weer afgesloten kunnen worden.

In Sri Lanka zijn er geen sociale voorzieningen voor als je bijvoorbeeld ziek wordt en niet kunt werken of als je je baan verliest. Vanwege de zeer slechte economische situatie van het land, zijn ook de voedselprijzen enorm gestegen. Iets wat wereldwijd gebeurt, maar dat voor veel arme mensen, onderaan de ladder, in deze landen veel meer impact heeft. Een verlichting zoals wij die kunnen brengen, ook al is het maar mondjesmaat, is heel fijn.

Voor ruim 25 families hebben we een voedselpakket kunnen kopen. De mensen zijn daar natuurlijk ontzettend blij mee. Robinson, broer van Maureen, heel hartelijk bedankt samen met Ruben die heeft geholpen met samenstellen en uitdelen van de pakketten!

Afgelopen week belde Majoor Rohini. Ze wilde nogmaals heel hartelijk bedanken voor de kerstkado’s voor de bewoners van het Eldery Home, het bejaardentehuis van Salvation Army. Ik ken haar al sinds 2008 en we hebben al veel voor de bewoners van dit huis kunnen doen. Zij zijn ontzettend dankbaar voor het kerstkado. Voor de dames een nachtpon en voor de heren een sarong met t-shirt. Rohini stuurde nog een paar foto’s van de bewoners met hun nieuwe kleding.

We gaan nu even naar Bangalore, naar “ProVisionAsia” (afgekort PVA).

Een geweldige organisatie die zich inzet voor mensen met een beperking. Ook in India worden deze mensen niet ondersteund door de overheid. Kinderen worden zelfs verstopt vanwege de schaamte, vooral als deze kinderen ook nog een verstandelijke beperking hebben. Het kerstfeest van de “Mithra Special School” hebben we volledig kunnen sponsoren. In India zijn er geen scholen voor kinderen uit de slums met een beperking. PVA is in 2013 gestart met deze school. Verschillende jaren heb ik daar als vrijwilliger kunnen werken en dat was echt fantastisch! Ik heb een onderwijsachtergrond en dat was natuurlijk mooi meegenomen.

Naast de sponsoring van het Kerstfeest hebben we kunnen bijdragen aan de aanschaf van een aantal sportrolstoelen, welke gebruikt zullen worden tijdens bijzondere activiteiten. Ook is er nieuw school meubilair besteld, speciaal voor kinderen met een beperking. In een volgend blog hoop ik hier foto's van te laten zien wanneer een en ander is geleverd.

Het afgelopen jaar hebben we ontzettend veel kunnen doen. Allemaal met hulp van jullie!! In totaal was het €11.750. Ik heb alle uitgaven op een rijtje gezeten er een foto van gemaakt, dan kunnen jullie het duidelijk zien. Er is nog steeds geen strijkstok, dus iedere gift wordt gebruikt voor het goede doel!!

Hartelijke groet,

Hermien

Heel graag willen we doorgaan met het verlenen van hulp waar het zo hard nodig is. Daar hebben we jullie hulp voor nodig.

Giften welkom op:

NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH.

(Hoogeveen is mijn meisjesnaam)

• 25 Januari 2024 - 23:17

Hannie Dekker:

Prachtig werk doe je Hermien!

Het is zo triest dat het verschil tussen arm en rijk blijft bestaan[e-1f622]

• 27 Januari 2024 - 11:31

Hiekje Hofstra:

Bedankt Hermien, voor de inkijk van activiteiten. Geweldig dat jij deze plekken allemaal kent en weet dat alles een mooie bestemming krijgt. Fijn dat je dit allemaal voor elkaar krijgt. Ook dit jaar weer veel wijsheid en plezier toegewenst met het onderhouden van diverse activiteiten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien