NOG 17 DAGEN TE GAAN.......... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu NOG 17 DAGEN TE GAAN.......... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

NOG 17 DAGEN TE GAAN..........

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

28 April 2016 | Thailand, Bangkok

For the translation in English, please scroll down.

Lieve lezers,

Nog even een update voor de 'WORLD TCS 10K' van start gaat. Ik ben er erg mee bezig om aandacht te vragen voor ‘proVISION ASIA’ (PVA). Ik ken de mensen van deze organisatie erg goed en de manier waarop ze werken heb ik van heel dichtbij mee gemaakt omdat ik als vrijwilliger voor deze organisatie heb gewerkt.
Als ik kijk naar de bankrekening van HHH, zijn het aantal extra giften teleurstellend. Om eerlijk te zijn: 4 extra giften zijn gedoneerd. Vandaar mijn teleurstelling...

Als ik terug kijk naar de vele foto’s die ik gemaakt heb, ben ik heel blij dat ik de mensen van deze organisatie heb leren kennen. Ze hebben echt een geweldige passie om mensen met een beperking te ondersteunen zodat hun leven mooier en beter wordt. Dit doen ze op heel veel manieren. Het is een NGO, dus werken ze zonder winst!
Ik weet van iemand die werkt voor deze organisatie dat zij veel meer zou kunnen verdienen als ze zou gaan werken voor een zakelijk bedrijf. Dit betekent dat je echt een HART moet hebben om te werken voor PVA.

Dat maakt het dus speciaal. Ook voor mij. Om heel eerlijk te zijn, mis ik het werken met de medewerkers en de doelgroep heel erg. Het leven met een beperking valt niet mee in India. Ik heb een heel aantal van deze mensen leren kennen via PVA. In Nederland heb je dan nog het geluk dat de overheid helpt met hulpmiddelen en ook met een uitkering als je door je beperking niet kan werken.
Helaas is het leven in India heel anders. Op het bijgevoegde filmpje is dit heel goed te zien. Het filmpje duurt 5 minuten en ik raad je aan om hier even de tijd voor te nemen. Ons leven in Nederland is zo anders dat je het je bijna niet voor kunt stellen. Het lijkt misschien wel ‘de ver van mijn bed show’, maar als je het even op je in laat werken, komt het hopelijk wat dichterbij.

Sinds we in het buitenland wonen, heb ik veel geleerd. Het belangrijkste is dat we het in Nederland nog zo slecht niet hebben. Natuurlijk is er de laatste jaren heel veel bezuinigd en dat is natuurlijk heel erg vervelend! Maar we hadden het ook heel erg goed! En dan bedoel ik met name als je ziek bent, of werkloos bent, of als je een handicap hebt. Gelukkig zijn er nog steeds diverse uitkeringen en/of persoonsgebonden budgetten waar je een beroep op kunt doen. Kinderen met een beperking kunnen naar aangepaste scholen, opvangplaatsen, zorgboerderijen ed. In heel veel landen is dat allemaal niet mogelijk.

Lieve mensen, laten we blij zijn dat we in Nederland wonen. Het is niet voor niets dat er zo veel immigranten juist naar Europa willen. Het wonen in het buitenland, heeft mijn leven echt veranderd! Ik heb zoveel mensen ontmoet die het ronduit slecht hebben. Als het mogelijk is, wil ik me heel graag inzetten voor kansarme mensen en kinderen die het zo veel minder hebben en helaas zijn het er zo veel!

Natuurlijk doen we zelf ook mee, maar met jullie hulp kunnen we veel meer doen! Dat is mijn grote wens! Dàt is ook de reden dat ik een stukje heb geschreven voor Flevopost dat op 4 mei geplaatst zal worden. Meer mensen moeten weten wat armoede betekent en dat we er samen iets aan kunnen doen!

Op de 15e mei komen we terug uit Bangalore en een paar dagen later wil ik heel graag naar Colombo om mijn projecten daar te bezoeken en om daar financiële hulp te bieden op plaatsen waar het ook zo hard nodig is. Gelukkig kan ik logeren bij Nicolet en Herald. Mijn verblijfkosten zijn dan lekker laag en dan kan ik weer meer geven aan de mensen/projecten die het zo nodig hebben.

Als er mensen zijn die Sri Lanka een warm hart dragen, laat het me weten! Een bezoek aan ‘Salvation Army’ staat altijd op mijn to-do lijst, ook de preschool voor sloppenwijkkinderen in Bloemendahl en verschillende kindertehuizen.
Wil je hiervoor financieel bijdragen, heel graag. Schrijf het er dan even bij op de omschrijving. Onkosten betalen we zelf, dus 100% van jullie donaties komen terecht bij hen die het zo hard nodig hebben!

Hieronder volgen 2 links. De eerste gaat over wat ‘proVISION ASIA’ doet en duurt 5 minuten. De 2e link laat iets zien van de ‘WORLD TCS 10 K’.

Als je dat filmpje ziet, begrijp je dat ook kinderen in een rolstoel heel graag mee doen! Wij kijken er naar uit!

Heel veel liefs,
Hermien

https://youtu.be/L59PF9juksI (general proVISION ASIA video 5:15 )

https://youtu.be/tBATyC_22s0 (specifically about the World 10K :47 )

NL 46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH/ sponsorloop/ Sri Lanka

Ps. Bijgevoegd een aantal foto’s van een man met een beperking die zijn tuc tuc heeft laten aanpassen en nu toch zijn eigen inkomen kan verdienen. Petje af!!
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dear friends,
About 17 days......

A short update from Bangkok. In my thoughts I am very busy with the big sponsor activity ‘WORLD TCS 10 K’ in Bangalore, India. To be honest: on my bank account, I do not see a lot of extra donations and that makes me a little bit sad. I have so many special memories regarding my time with ‘proVISION ASIA’. I was working as a volunteer in ‘Mithra Special School’, part of PVA. Chip Kingery, founder of PVA, asked me many times to advice the staff who would be working in the school because of my experience working with young children. But disabled children were rather new to me. So I didn’t know what to do with these children. At the end I said: OKAY, I will come and see what I can do.

Now I know what I missed my whole life. Working with these lovely children is amazing! If I look back to my pictures of ‘Mithra Special school’ and they really make me homesick.

All the workers of PVA have a big passion for disabled people, whether children or adults. PVA is an NGO, so there is no profit margin at stake. One of the workers told me that she would be able to earn more money in a business office. That means a lot!!! They are working for PVA because of their big passion for disabled people! I think this is one of the reasons that I enjoyed working for PVA big time!

If you compare the life of disabled people in India with disabled people in Holland, you will see a huge difference. Please, take the time and watch the video from the link. You will see how it is to live in India if you have a disability. There are no funds provided by the government (peanuts at best), no social security; you have to beg for money to survive. In the Netherlands the government will help you with a wheelchair, tools and solid care provided by hospitals because of the health insurance. In India this is only for rich people, unfortunately.

We are living abroad now for 8 years and what did I learn? That we are very lucky because we are from a very well organized and rich country. Even the simplest things as a bathroom or a toilet, is only set aside for the happy few in India. Now I understand better why a lot of immigrants like to come to Europa.

From the moment I faced underprivileged people, adults and children, I experienced a strong feeling to help them as much as within my possibilities. That is the reason of starting 'Hermiens Helping Hands, in 2008. We have the means and possibilities to help people or support projects.
BUTwith all of you we are able to do much more!!! That is very necessary!! All donations are for those who really need it. Any costs involved are on my own account.

After the ‘WORLD TCS 10 K’ I will be heading for Colombo, Sri Lanka to visit projects and organizations like for example ‘Salvation Army’, some children homes, a preschool for slum kids and more.

Please help: NL 46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH

https://youtu.be/L59PF9juksI (general proVISION ASIA video 5:15 )

https://youtu.be/tBATyC_22s0 (specifically about the World 10K :47 )

with love,
Hermien

PS. At the end you can watch some pictures of a disabled man who adjusted his tuc-tuc. Now he is able to earn his own salary. I have a lot of respect!!!



  • 28 April 2016 - 10:18

    Marianne:

    Hai Hermien,

    Ik bekeek net het filmpje: wat een indrukwekkend werk doet proVision, prachtig om te zien!
    En je hebt gelijk, ondanks alle bezuinigingen en gedoe met bureaucratie hebben wij het goed in nederland.

    Heel veel zegen met je werk voor proVISION

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 557447

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: