MOOIE VERRASSINGEN - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu MOOIE VERRASSINGEN - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

MOOIE VERRASSINGEN

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

08 Maart 2017 | Thailand, Bangkok

For the translation, please scroll down to the 2th part.

Hallo allemaal,
Dit keer ben ik echt heel lang in Nederland geweest en heb ik kunnen genieten van een paar mooie, zonnige dagen vriezend weer! Wat is dat heerlijk! Ik heb er mooie foto’s van gemaakt om ze aan Dik te sturen die in Bangkok gewoon aan het werk was. Kon hij toch nog een beetje mee genieten. Daarna nog even een lekker pak sneeuw dat, helaas voor mij, heel snel verdwenen was.

De eerste mooie verrassing was dat we Barry, die we al jaren kennen, op zaterdag voor kerst ontmoetten. Hij vertelde dat er de volgende dag, 1ste kerstdag, een collecte gehouden zou worden voor ‘Hermiens Helping Hands’.

Zo kwam het dat ik vrij plotseling op het podium stond van de ‘Vrije Evangelische Gemeente’ te Dronten, waar ik iets mocht vertellen over de vele activiteiten van mijn foundation. Erg leuk natuurlijk! Het is voor mij niet moeilijk om iets te vertellen over mijn werk, wèl vind ik het moeilijk om dit kort te houden. Maar dat is vrij goed gelukt en een paar dagen later kregen we bericht dat deze kleine, kerkelijke gemeente € 300 zou storten op de rekening van HHH. Dat is toch een hele mooie verassing!

Omdat ik toch in Dronten was, heb ik me ook gemeld als vrijwilliger bij het ‘Oliebollenbakkersgilde’ van Dronten. Voor de tiende keer zou dit gilde oliebollen bakken voor het goede doel. Dit jaar was de Hospice in Dronten, de plaatselijke afdeling van de ‘Zonnebloem’ èn ‘Hermiens Helping Hands’ uitgekozen als goede doel.

Op 30 december al vroeg in de ochtend was ik bezig om appels te schillen voor de 24.000 oliebollenbollen die gebakken zouden worden. Ja, echt waar! In deze heerlijke oliebollen zitten allemaal kleine stukjes appel die met de hand geschild en gesneden zijn. Ik heb me laten vertellen dat er 200 kilogram appels zijn geschild en het was heel erg gezellig! Tussendoor kregen we koffie en konden we alvast even proeven of de smaak van de oliebollen goed was.

Op dezelfde dag, zou het bakken van 24.000 oliebollen rond 9 uur in de avond klaar zijn en samen zijn Dik en ik weer naar de loods gegaan om schoon te maken.
Ook Sanne de Wit, helemaal uit Lelystad, kwam haar handen uit de mouwen steken. Wat ontzettend lief en ook een erg leuke verrassing om haar zo plotseling te ontmoeten!! Schoon maken is niet het leukste werk, maar het moet gebeuren en het was beregezellig om samen met de oliebollenbakkers, vrijwilligers en leden van het ‘Oliebollenbakkersgilde’ daar bezig te zijn en vele handen maken licht werk!

De volgende dag, 31 december, waren we aanwezig in kerkelijk centrum ‘De Ark’, waar iedereen zijn bestelling betaalde en de oliebollen mee naar huis nam. Dik en ik mochten reclame maken door het uitdelen van flyers en natuurlijk kom je dan ook weer allerlei bekende mensen tegen. Wat zou het geweldig zijn als meer mensen het mooie werk van HHH gaan sponsoren!! Dat is mijn grote wens!!

Drie weken later zou de uitreiking van de cheques zijn. Van één van de leden van het 'Oliebollenbakkersgilde' (wat een geweldige naam), had ik al gehoord dat er een hele mooie netto opbrengst zou zijn. Hoeveel was natuurlijk nog een groot geheim!
In een kerkdienst van de PKN werden de afgevaardigden van de drie goede doelen uitgenodigd om naar voren te komen en werden de cheques uitgereikt.

Voor elk goede doel 3800 euro!!! De netto totaalopbrengst was dus 11.400 euro!! Wow, GEWELDIG!!!!! Dat was een super verrassing!!
Heel graag wil ik de leden van het ‘Oiebollenbakkersgilde’ hartelijk bedanken voor hun inzet en natuurlijk ook alle vrijwilligers die actief zijn geweest om deze actie tot zo’n groot succes te maken!!

Met dit geweldige bedrag kunnen we heel veel doen! Veel meer dan in Nederland!
Deze grote donatie ga ik verdelen tussen de projecten in Bangalore en de verschillende projecten in Sri Lanka. Natuurlijk houd ik jullie op de
hoogte van het hoe en wanneer!

Voor uitgebreide informatie over de projecten verwijs ik naar mijn vorige blog.

De terugreis naar Bangkok heb ik een paar weken uitgesteld. De reden was mijn moeder; ze zou eind januari een nieuwe heup krijgen maar ze werd ziek en de operatie moest uitgesteld worden. Zo’n operatie is niet mis als je al ruim tachtig jaar bent! Maar het alternatief, wonen in een verpleeghuis en in een rolstoel zitten, vond mijn moeder ook niet aanlokkelijk. Twee dagen na de operatie, werd ze al naar een verpleeghuis in haar woonplaats gebracht waar een hele nieuwe revalidatie afdeling is.

Wat dat betreft is de medische zorg geweldig geregeld in Nederland. Als je in Sri Lanka of in India woont, zijn de mogelijkheden toch wel heeeeel veel minder. Dan is er, helaas, voor de ‘gewone’ mens heel weinig mogelijk!

Ik herinner me in november vorig jaar toen ik in Colombo was, dat ik een vrouw ontmoette met suikerziekte. De goedkoopste behandeling was om haar been te amputeren. Daar hoefde ze niets voor te betalen in het ‘general hospital’, waar de medische zorg gratis is en veel minder goed dan in de prive ziekenhuizen. Deze ziekenhuizen zijn voor ‘Jan met de pet’ niet te betalen, helaas. Haar medicatie om haar been te behouden, moest ze dus zelf betalen. Gelukkig waren er een groot aantal buren, familie en vrienden die mee wilden helpen om haar been te behouden en dus mee betaalden aan de dure medicijnen (125 euro per maand). Met behulp van HHH hebben we toen deze vrouw kunnen helpen door het betalen van de medicatie voor een maand!

Op de revalidatie afdeling heeft mijn moeder een heel mooie, ruime kamer voor haarzelf met badkamer. Voor mensen die niet zo gauw tevreden zijn, zou ik zeggen: neem eens een kijkje in Sri Lanka of veel andere landen waar medische zorg lang niet voor iedereen toegankelijk is! In Nederland krijgt iedereen een goede medische behandeling, ook als je arm bent of een modaal/klein inkomen hebt!

Op 1 maart ben ik weer geland op het vliegveld van Bangkok. Heerlijk om dan, na ruim acht weken, weer samen te zijn met Dik!!

Heel graag wil ik ook alle donateurs van HHH hartelijk bedanken voor jullie trouwe giften!! Zonder jullie is mijn werk in Sri Lanka en India onmogelijk!!

giften welkom op: NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH
-----------------------------------------------------------------------------------------
Beloved friends,
After a very long time I,m back in Bangkok. The reason was my mother. She needed a hip operation but she was ill and the operation had to be postponed. Now she is in a rehabilitation centre to learn to walk and to take care for her self, again.

It was a very nice experience to be in my home country in real winter time. I was very happy with snow, below zere degrees and it feels very nice while the air is so fresh!! Lovely!!

We came to the Netherlands just before Christmas and we met an old friend who told us that in his churche there would be a collection for my foundation. He asked me to tell a little bit about HHH during the divine service.

So very unexpectly I stood in front of the church to tell a few words about my work in Bangalore and Colombo. It is not difficult to tell something about my work, but very difficult to keep it short!! But I succeeded!

A few days later we got the beautiful news that the church would make a moneytransfer from 300 euro’s for HHH!! What a big surprise!!

On my blog on the 5th November last year, I wrote about the snack we eat in the Netherlands at New Years’s Eve. We call it ‘oliebollen’. It is a deepfried pastry and you ate it as fingerfood.

For the purpose supporting of different organizations, a lot of volunteers will help with preparing to bake ‘oliebollen’ and they will be sold in the churche. It was a very nice and big surprise that HHH was one of the organizations!!

I was able to help as a volunteer as well and it was really very good for me to experience. It was a big happing! I will put some pictures so you can see these activities. The profit was a very big surprise for everybody. The 24.000 ‘oliebollen’ were sold for three organizations and during a divine service, three weeks after New Year’s Eve, we got a cheque with the value of € 3800!!!!!

Wow, nobody expected this big amount!! To be clear: each of the three organizations got this amount!!
This amount I will split up in three parts. Two for the organizations in Bangalore and one for Colombo.

I will let you know more about what we do exactly with this big gift!!

Love,
Hermien.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1207
Totaal aantal bezoekers 557955

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: