Grote overstromingen in Sri Lanka. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Grote overstromingen in Sri Lanka. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Grote overstromingen in Sri Lanka.

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

23 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Even een kort berichtje. Al een paar dagen ben ik in Colombo en jullie hebben vast gezien en gehoord over de overstromingen. Het is weer heel erg. Ik kan me herinneren dat er in 2010 ook vreselijke wateroverlast was. Helaas, is het nu nog erger. Heel veel mensen hebben familieleden verloren en hele huizen zijn verdwenen of ondergelopen waardoor alles kapot is. Mensen wonen op straat, aan de kant van de weg. Helaas biedt de overheid geen ander onderkomen aan. Nu is voedsel en kleding een groot probleem. Dus naast het bezoeken van projecten zijn we ook bezig met het verzorgen van voedselpakketten.

Op zaterdag, zijn we naar Avissawella gegaan om voor 40 families voedselpakketten te brengen. Mensen wonen hier in een bergachtig gebied. Ze werken op rubberplantages en wonen in hutjes. Op dit moment is het gevaarlijk vanwege de kans op landverschuivingen.

Via een pastor van de Four Square Church hoorde Maureen over dit gebied. Heel bijzonder dat ik hier nu juist ben. Verschillende mensen hebben al een extra gift over gemaakt, waar ik natuurlijk heel blij mee ben. In een kleine school wonen nu 21 families met in totaal 92 personen. Dit is een veilige plaats voor hen. We hebben ook nog ergens anders in deze buurt 15 pakketten kunnen afleveren.

Na de WORLD TCS 10 K was de bankrekening van HHH leeg. We hebben 2000 euro kunnen doneren voor de mensen met een beperking in en rondom Bangalore. Voor India is dit echt een heel groot bedrag. Reken maar uit: een onderwijzer op school verdient 10.000 rupee. Omgerekend is dat 133 euro. Dan is 2000 euro een prachtig bedrag! Ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor al jullie giften!

Nu dus een groot probleem: de overstromingen in Sri Lanka. Hier praat iedereen er natuurlijk over. Toen we gingen shoppen was er in de supermarkt niet eens rijst te koop! Iedereen is aan het hamsteren en veel mensen willen de slachtoffers helpen door rijst te kopen. Gelukkig is het gelukt om ergens anders onze boodschappen te doen. Naast rijst hebben we oa suiker, dahl, thee, zeep om kleding te wassen, douchezeep, melkpoeder, kaarsen, lucifers, noodles, biskwie. In veel winkels is geen fles water meer te koop. Het water in de getroffen gebieden is vervuild en niet meer te drinken. Meer dan 196.000 mensen zijn op de vlucht voor het water. Twee honderd gezinnen zijn vermist na gigantische modderstromen.

Helaas, vanavond ga ik terug naar Bangkok. Ik haal geld van onze eigen rekening, zo veel als mogelijk is en geef dit aan Maureen. Zij weet heel goed hoe zij hier mee om moet gaan en ik vertrouw haar volkomen!!
Voor zover even dit kort bericht. Binnenkort horen jullie meer!

Lieve groet en alvast heel hartelijk bedankt voor de donaties voor de getroffen mensen in Sri Lanka.
Hermien

Nog even mijn bankgegevens:
NL 46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH Sri Lanka.

  • 23 Mei 2016 - 11:23

    Marianne:

    Hai Hermien, wat een dramatische toestand beschrijf je! Heb het nieuws een paar dagen gemist en het dus niet gezien maar het lijkt wel heel erg. Jij veel sterkte gewenst en we zullen voor jou en de mensen in Sri Lanka bidden.
    Lieve groetjes Marianne

  • 24 Mei 2016 - 11:14

    Klaas Boeve:

    Hoi Hermien, je zit in dat werelddeel met je neus erboven op.
    Wij willen €100,- overmaken.
    Op welke rekening o.v.v. en welke naam?
    Veel sterkte en de groeten aan Dik.
    Klaas en Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1354
Totaal aantal bezoekers 557894

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: