"Even weer naar Nederland" - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu "Even weer naar Nederland" - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

"Even weer naar Nederland"

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

02 Mei 2017 | Thailand, Bangkok


Lieve mensen,

Binnenkort vlieg ik weer naar Nederland; onze beide moeders zijn gauw jarig en daar wil ik toch wel heel graag bij zijn. Ze zijn niet meer zo jong en je weet nooit wanneer het einde komt…

Daarbij heb ik een grote wens en dat is om ergens op een basisschool, club of zondagsschool een power point presentatie te verzorgen over het leven van sloppenwijkkinderen in Bangalore. Ik noem mezelf niet voor niets “Ambassadeur van sloppenwijkkinderen”.

Vorig jaar mei hebben Dik, Neoh (een collega van Dik uit Kuala Lumpur) en ik een sloppenwijk in Bangalore bezocht met een leerkracht van “Yuvalok”. Dit is een organisatie die de mogelijkheid biedt aan kansarme kinderen om naar school te gaan. Helaas is dit niet gewoon voor deze kinderen die vaak moeten werken om een paar rupees te verdienen voor het gezin. Als je met eigen ogen ziet hoe deze kinderen leven, maakt dat diepe indruk!

Om de cirkel van armoede te doorbreken is onderwijs een eerste vereiste. Daarbij is goede voeding belangrijk. In India is 42% van de kinderen in India ondervoed. Kinderen die bij “Yuvalok” naar school gaan krijgen daarom twee maaltijden per dag. Ouders hebben vaak een houding van ‘ik ben nooit naar school geweest, dus waarom moeten onze kinderen wel naar school’. Het is dus ontzettend belangrijk om ouders te stimuleren hun kinderen naar school te sturen!

De paar rupees die de kinderen verdienen met werk, kunnen ouders eigenlijk niet missen. Ja, helaas moeten veel kinderen in India werken. Vaak heel veel uren!! Voor ons en onze kinderen is dit niet te geloven.
Daarom wil ik graag de wereld van kansarme kinderen laten zien aan onze kinderen die eigenlijk (naar mijn idee) behoorlijk verwend zijn. Ook voor volwassenen, voor ouders, is dat vaak een wereld ver weg. Als je er nog nooit geweest bent, nog nooit geroken hebt, is het misschien wel de ‘ver van mijn bed show’.

Ik heb het gezien en geroken en heb met eigen ogen gezien wat armoede doet met mensen. Heel graag wil ik mijn handen uit de mouwen steken voor “Yuvalok”, omdat ik het belangrijk vind dat ook kansarme kinderen de mogelijkheid krijgen om naar school gaan!

"Yuvalok" kan dit doen dankzij vele donaties. Van de overheid krijgen ze helaas niets. Om ruim 1500 kinderen naar school te laten gaan, twee maaltijden per dag te geven, leerkrachten een salaris te betalen, leermiddelen aan te schaffen en een gebouw te huren en te onderhouden kost natuurlijk geld, veel geld!

Al verschillende keren hebben kinderen me verrast door geld uit hun spaarpot te halen om dit te geven voor deze kinderen. Dat is echt geweldig!!

Ik hoop dat, jij als leerkracht of zondagsschooljuf/meester, mij uitnodigt op jouw (zondag)school om een power point presentatie te verzorgen en om daarnaast een spaaractie te starten voor “Yuvalok”. Als (groot) ouder kun je dit misschien bespreken met de leerkracht van je (klein) kinderen of dit mogelijk is.
Wij kennen verschillende mensen persoonlijk die werken voor “Yuvalok”. Ze zijn zelfs bij ons in Dronten op bezoek geweest! Ze zijn integer en willen kansarme kids een kans geven. Ik deel deze wens met heel mij hart!

Stuur me een mail en we maken een afspraak: hermien@solcon.nl

Giften welkom op:
NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH

Warme knuf en tot gauw,
Hermien


  • 04 Mei 2017 - 18:46

    Dorina:

    Ik ben een paar keer met Hermien naar een basisschool mee geweest. Ik kan oprecht zeggen dat het een indrukwekkende en zeer aansprekende presentatie is. Van kinderen vanaf 4 jaar tot en met 12 hebben ze allemaal iets te zeggen of vragen. Goed voor onze Hollandse kinderen om van enigszins dichtbij te zien hoe het ergens anders in de wereld het leven ook kan zijn voor kinderen van hun leeftijd.
    Ook heb ik de projecten met Hermien bezocht. TOP ik kan niet anders zeggen.
    Dus, lieve mensen, beveel Hermien Helping Hands aan! Het is echt zeer zinvol.
    Groet van Dorina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1654
Totaal aantal bezoekers 557259

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: