Christmas is coming!! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Christmas is coming!! - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Christmas is coming!!

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

29 November 2020 | Nederland, Dronten

Lieve mensen,

Vandaag is het de eerste Adventszondag. Je ziet het al buiten aan de lichtjes die her en der verschijnen. In deze periode is het ook al zo vroeg donker zodat meer lichtjes welkom zijn.

Naar aanleiding van mijn laatste update met als onderwerp “Moedeloos”, kan ik schrijven dat er een paar mensen gereageerd hebben. Een paar mooie positieve reacties op mijn website, waar ik natuurlijk blij mee ben. En een paar mensen reageerden door een extra gift te doneren. Dat is natuurlijk ook heel mooi! Hartelijk dank voor beide!

Misschien kunnen jullie je nog herinneren dat ik schreef over Prashad uit Colombo, zie mijn blog van 20 februari.
Hij werkte als tuc-tuc driver, is 35 jaar, hij was kostwinner en kreeg suikerziekte. Zijn been moest onder de knie geamputeerd worden. We hebben in maart €1200 overgemaakt op de rekening van Maureen om een kunstbeen voor deze jongeman te kunnen realiseren. Heel afschuwelijk voor Prashad, maar vanwege Corona kon dit niet doorgaan.

Maureen en ik hebben iets anders bedacht, want ook in Sri Lanka zijn de problemen groot in deze tijd van het Coronavirus. We gaan dit bedrag gebruiken voor hulp aan mensen die altijd al ondersteuning kregen van HHH.

Robinson, broer van Maureen en onze bodygard, Nixon gaan dit samen doen. Het geld staat nu ongebruikt op een rekening terwijl er zo veel hulp nodig is. Natuurlijk horen jullie hier meer over.

In Colombo is ook “Salvation Army” ofwel het “Leger des Heils” actief met het uitdelen van voedsel en voedselpakketten aan diegenen die het hard nodig hebben. Regelmatig krijg ik berichtjes van Majoor Rohini. Ik ken haar al jaren en ze is echt een heel bijzondere vrouw, met haar hart op de juiste plaats. Op de foto’s kun je haar niet herkennen. Ze is helemaal ingepakt.

Yuvalok, organisatie voor kansarme kinderen, was in oktober al bezig om geld in te zamelen voor kerstkado’s. Zo nu en dan hebben we contact met Nel Antonides van de Nederlandse organisatie “YuvalokChild”. Zij doen aan fondswerving ten gunste van Yuvalok. Nel gaat ieder jaar naar Bangalore en het grappige is dat we elkaar daar hebben leren kennen.

Op 28 oktober hebben we € 2000 kunnen doneren aan Yuvalok. Dit bedrag zal gebruikt worden voor kerstkado’s. Kerstkado’s die de kinderen zullen krijgen, kun je niet vergelijken met de kado's die onze (klein)kinderen hier in Nederland krijgen. Het is meestal iets nuttigs met wat lekkers erbij. Het is echt prachtig als je de blijde gezichtjes van de kinderen ziet. Kosten per kind 5 euro. Dit jaar zal het kerstkado voor de kids bestaan uit: pennen en een etui, een speelgoedje en een doosje biscuit.

Ook de leerkrachten zullen dit jaar een cadeau ontvangen ter waarde van €15. Dit is helaas niet altijd mogelijk. Dit jaar wel omdat een paar mensen van “YuvalokChild” geld beschikbaar hebben gesteld, speciaal voor de leerkrachten. Dat is echt geweldig!!

Intussen gaat de voedselhulp door in Bangalore en Colombo. Omdat er veel geld nodig is, doe ik weer een beroep op jullie. In de nieuwsbrief die zojuist binnen kwam, lees ik dat er, naast de gezinnen van de schoolkinderen, ook veel andere groepen worden ondersteund door Yuvalok. Zo worden migranten geholpen, werkers in de bouw, ontslagen mensen in restaurants, tuc-tuc drivers, housemaids en bv. leerkrachten van scholen. De scholen zijn, helaas, nog steeds gesloten.

Ik vind het heel bijzonder om te zien hoe Sam Rajshekhar (in Bangalore) en Rohini Ramyalatha (in Colombo) bezig zijn met hulp aan hun medemensen. Ze zijn heel erg blij met onze ondersteuning!!! Door onze hulp kunnen zij anderen helpen in hun nood. Maar……………..

ZIJ HEBBEN ONZE ONDERSTEUNING ECHT HEEL HARD NODIG!!!

Kerst is een feest waar veel mensen iets schenken aan een ander. Ik doe een beroep op jullie, als lezers van mijn website!!

Geef ook alsjeblieft aan de mensen die het zo hard nodig hebben. Met eigen ogen heb ik gezien hoe mensen in de sloppenwijken leven.
Heel vaak, als ik in mijn zachte, warme bed lig, na een heerlijke warme douche, moet ik denken aan de mensen die ik ontmoet heb in Bangalore en Colombo, die woonachtig zijn in de sloppenwijken.

Je zou echt niet willen ruilen!!

Doneer een Kerstgift:

NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J.Hoogeveen ovv HHH

Ik beloof: Iedere gift wordt voor meer dan 100% gebruikt!!


Hartelijke groeten,
Hermien

ps. Alle trouwe donateurs wil ik weer heel hartelijk bedanken!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1012
Totaal aantal bezoekers 557781

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: