"Wil je met me trouwen?" - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu "Wil je met me trouwen?" - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

"Wil je met me trouwen?"

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

28 Juni 2017 | Thailand, Bangkok

For the translation in English, please scroll down to the second part.

Lieve mensen,
Vlak voor ik naar Nederland vertrok, kreeg ik een uitnodiging om bij de 50 plus groep van “Evangelische Kerk de Pijler” in Lelystad, een power point presentatie te verzorgen over wat ‘Hermiens Helping Hands’ doet met de ontvangen donaties. Deze groep mensen komt twee keer per maand bij elkaar en hebben dan wisselende programma’s. Altijd gaat er een spaarpot rond om te collecteren voor mijn werk.

Het was hartverwarmend om verschillende mensen na een hele lange periode weer te ontmoeten. Ik was al eens eerder te gast geweest en heb toen iets verteld en laten zien over India. Deze keer heb ik, met hulp van Dik, een presentatie gemaakt over wat HHH kan doen met de giften in Colombo, Sri Lanka. Regelmatig kom ik in Colombo voor een werkbezoek en ik maak altijd veel foto’s. Een presentatie geven is echt fantastisch om te doen en het mooie is dat deze groep mensen ontzettend geïnteresseerd is in mijn werk! Het is natuurlijk ook erg leuk om te zien waar je giften voor gebruikt worden.

Het eerste gedeelte ging over verschillende individuele personen die we financieel kunnen ondersteunen. Bijvoorbeeld een gezin van een weduwe met twee kinderen. Mensen die ziek zijn en medicijnen nodig hebben, of een gezin met twee kinderen waarvan de vader verslaafd is aan alcohol. Soms vergoeden we een bril en we hebben ook al eens een bijdrage gegeven voor een kunstbeen.

In het tweede deel, na de pauze, heb ik verschillende organisaties laten zien die we kunnen ondersteunen. Het maakt mij altijd blij om laten te zien wat we kunnen doen. Met een kleine gift kun je veel doen in landen als Sri Lanka en India!! Ik wil dan ook heel graag de mensen van de 50 plus groep bedanken voor hun giften!

Helaas werden we opgeschrikt door enorme overstromingen in Sri Lanka eind vorige maand. Vorig jaar gebeurde dat ook in de maand mei en toen was ik er juist. Ik heb nog even contact met Maureen gehad en zij zou een gedeelte van het geld dat ik haar gegeven had in maart, gebruiken voor mensen die veel problemen hadden gekregen door de overstromingen.

Daarnaast hebben we van HHH 1000 euro kunnen overmaken op de rekening van de ‘Foursquare Church’. We hebben even contact gehad met Ruwan Dharmadassa. Zoals altijd zijn deze mensen erg aktief op gebied van hulpverlening. Dit hebben we ook ervaren in de periode dat we in Colombo woonden toen er burgeroorlog was. Nog steeds hebben zij kinderhuizen waar kinderen heel liefdevol verzorgd en opgevoed worden.

De overstromingen dit jaar gelden als de zwaarste in tien jaar! Een half miljoen mensen zijn dakloos geraakt en ruim 200 doden zijn te betreuren!

Ruwan schreef dat zij hulp bieden op 3 verschilende manieren:
1. Spoedeisende Hulp.
2. Onderzoeken van de omvang van de schade aan huizen, eigendommen en noodzakelijk hulp.
3. Hulp aan mensen die huis en bezit hebben verloren, herbouwen van huizen en hulp geven zodat mensen weer kunnen werken voor hun levensonderhoud.

Ruwan heeft me een paar foto’s gestuurd die ik zal plaatsen. Vorig jaar heb ik met eigen ogen gezien hoe een grote groep mensen mensen hun toevlucht hadden gezocht in bijvoorbeeld een school met één of twee toiletten. Of hoe mensen in een tentje wonen aan de kant van de weg. Dat maakt echt diepe indruk. Mijn plan is om volgende maand weer op werkbezoek te gaan naar Colombo en ik hoop dan enkele mensen te bezoeken die we hebben kunnen helpen.

Vorige maand hebben we ook 2500 euro kunnen geven aan ‘Yuvalok’, organisatie voor sloppenwijkkinderen in Bangalore. In Januari heeft HHH van “het Oliebollenbakkersgilde” te Dronten 3800 euro gekregen. De helft is voor ‘Yuvalok’, is dus 1900 euro. Van HHH hebben we dit bedrag kunnen aanvullen tot 2500 euro!! Dit is echt GEWELDIG!!

De andere helft van de gift van “Het Oliebollenbakkersgilde”, 1900 euro dus, is voor ‘ProVision Asia’, een organisatie die zich inzet voor mensen met een beperking in Bangalore. Ook voor hen kunnen we dit bedrag aanvullen tot 2500 euro, MAAR….. sinds kort hebben zij een nieuwe bankrekening en het is ons helaas nog niet gelukt om dit bedrag over te maken. Ze werken nu met een tussenbank in Duitsland en dat is erg ingewikkeld.

India kan erg lastig zijn met het overboeken van geld, dat weten we nog wel uit ervaring. Maar we hopen dat dit nog gaat lukken!

De periode dat ik in Nederland was, is voorbij gevlogen. Ik heb super genoten van onze kleinkinderen!! Tijd met hen doorbrengen is echt GEWELDIG!! Ze sliepen, op hun verzoek, heel gezellig bij mij in bed. Wat is er nu leuker!!

Ja, ik weet het!! Een HUWELIJKSAANZOEK!!

“OMA, WIL JE MET ME TROUWEN”, vroeg onze jongste kleinzoon (bijna 5 jaar) heel serieus aan me. Dàt is het mooiste wat me ooit is overkomen! Natuurlijk heb ik ‘JA’ gezegd!!

Iedereen die HHH een warm hart toedraagt, liefst met een donatie  …maar ook met een hart onder de riem, wil ik heel erg bedanken.
SAMEN KUNNEN WE VEEL DOEN!!

Een warme groet,
Hermien

Ps. Een paar hoogtepunten uit mijn bezoek in Nederland: gezellig met onze jongste zoon naar Enkhuizen, een dagje strand met 2 kleinkinderen, wandelen in de mooie natuur van de Flevo Polder, samen met oudste zoon een groepje kinderen begeleiden tijdens het schoolreisje van de kleutergroep van ons jongste kleinkind.

Giften super welkom op:
NL 46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH
-----------------------------------------------------------------------------------------
Translation in English:
“Will you merry me”

Beloved readers,
My time in the Netherlands was, as always, full with meeting family and friends. To be honest, it is to much what I am doing. But what to do! The time is always to short!

In the first week I was invited by the Evangelical Church, De Pijler in Lelystad, a place in the Netherlands. I was asked to give a presentation about what HHH is doing in Colombo, Sri Lanka. I really love to do that and it was very nice to meet people again after a long time. People I know already from many years ago when we were part of this church. They are saving money for HHH each time if they come together. So, I was able to tell and show about some families we are helping and some organizations.

At the end of May we heard on the news about the floodings in Sri Lanka. These were the worst of the last 10 years. Last year May, I happened to be in Colombo when there was a flooding as well. During that time I saw whole families living in a school, maybe 70 persons in total. They all lost homes and livestock, gone with the flood. It was a terrible experience, sad to see all that. And now it was happening again, this time even worse than last year I understood. Hundreds of people drowned, thousands trying to escape the floods and landslides. The destruction of houses appeared massive. When you see it on the news it is bad, but if you could see it with your own eyes, it would make you cry.

We (HHH) made a money transfer of 1000 Euro to the Foursquare Church in Colombo. People of this church are very active in social work. We had contact with one of the members (we know him personally already for 10 years, a most affable man), Ruwan Dharmadassa and he sent some pictures of the aid they were able to give. My plan is to travel to Colombo next month, so maybe I can visit some victims of the floodings myself.

Last month we were able to make a donation of 2500 Euro to ‘Yuvalok’, organization for about 1500 slumkids in Bangalore. That makes me very happy!! I have seen how these families are living and how poor they are. It is so important that underprivileged children have the possibility to go to school. ‘Yuvalok’ is providing two meals every day for these kids and I like it very much to support ‘Yuvalok’.

Also for ‘ProVision Asia’, an NGO which helps people with physical and mental disabilities (differently abled!) in Bangalore, we are planning to make a moneytransfer from 2500 Euro. Unfortunately we have some problem with a money transfer to them as they are using an intermediate bank in Europe. We hope to solve that soon and to finalize our donation as soon as possible.

Some highlights from my time in the Netherlands: My visit with our son Djuri to Enkhuizen, a very nice and old city in the Netherlands, a day on the beach with two of our lovely grandchildren, walking in the beautiful environment of our village, together with our eldest son, Mardi we accompanied a small group of toddlers on a schooltrip from the kindergarten where our youngest grandson, Lejay is going to school.

And the most beautiful happening: a marriage proposal from our youngest grandson. Off course I said YESSSSS.

How sweet! I will never forget this!!

I like to thank all the people who are helping with donations for ‘Hermiens Helping Hands’.

Together we can do a lot!!!

With love,
Hermien

  • 28 Juni 2017 - 09:13

    Charlotte:

    Wat een mooie update Hermien. Muv de overstroming natuurlijk.

    Jammer dat ik je gemist heb in Enkhuizen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1137
Totaal aantal bezoekers 557760

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: