Oma, hoeveel nachtjes slapen nog......... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Oma, hoeveel nachtjes slapen nog......... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Oma, hoeveel nachtjes slapen nog.........

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

24 Maart 2016 | Thailand, Bangkok

For the English translation, please sroll down to the second part.

Lieve lezers,

"Oma, hoeveel nachtjes slapen nog voordat jullie weer teug komen?"

Dat vroeg onze jongste kleindochter, 5 jaar, toen ze al in de auto zat en ik haar nog even een aller laatste knuffel gaf. Oei….dat zijn de moeilijke en pijnlijke momenten. Onze kleinkinderen zijn ons zo dierbaar en ik heb weer zoveel tijd met hen doorgebracht. Natuurlijk mis ik hen… Gelukkig hebben we de foto’s met alle mooie herinneringen, maar het blijft heel moeilijk.

De periodes dat ik in Nederland ben, zijn altijd druk. Nu was ik er twee maanden en ik heb geen tijd gehad om een nieuwe update te schrijven. Ook ben ik lang niet bij iedereen geweest waarmee ik even zou willen praten. Dat is echt heel erg frustrerend! Maar het is werkelijk onmogelijk om iedereen te ontmoeten waar ik contact mee zou willen hebben en mensen die met ons zouden willen afspreken. Heel erg jammer is dat en mijn excuses daarvoor!

Net voor Oud en Nieuw kwam ik aan in Nederland. Dik kwam 13 februari terug uit de Filippijnen. Met Wanye, Destiny en Djuri hebben we hem opgehaald. Destiny stal de show; op school was net carnaval gevierd en ze wilde heel graag haar feestjurk nog een keer aan. Als een echte prinses stond ze haar opa op te wachten! Prachtig om te zien! Ook heel mooi om te zien hoe onze kleinkinderen, die opa 7 maanden niet gezien hadden, direct zo vertrouwd zijn met hem. Dat zijn echt prachtige ervaringen!

Als ik dit schrijf, zijn we al weer 2 weken in Bangkok en ik kom een beetje tot rust. Een boek lezen is er nog niet bij; mijn hoofd is daar nog te vol voor en ik heb nog veel te doen voor mijn stichting HHH. Heb net weer even de financiën bijgehouden. Er is een gift binnen gekomen van 500 euro van “Odd Fellows Dronten”. Zij verkopen 2e hands boeken en de opbrengst komt ten goede aan goede doelen. Een geweldig mooi bedrag! Hartelijk bedankt!

Van CNS basisschool Louise de Coligny in Ede kreeg ik een uitnodiging om een presentatie te verzorgen over het leven van sloppenwijkkinderen. Zij zijn al aan het sparen voor ‘Yuvalok’, organisatie voor ruim 1500 sloppenwijkkinderen in Bangalore. Ik vind het echt geweldig om dit te doen! Op deze school hebben 247 kinderen gehoord en gezien hoe het leven van de slumkids eruit ziet. Dorina, mijn vriendin die met me mee ging, heeft alle vragen die de kinderen gesteld hebben, opgeschreven. Heel erg leuk om dat later nog eens na te lezen.

Een kind uit groep 3 vraagt bijvoorbeeld: hebben de koeien op een koeienschool gezeten? Ik heb nl een foto van een koe die bij een rood stoplicht staat. Nog een opmerking van een kind uit groep 3: waarom kijken die kinderen niet blij? Een opmerking van een meisje uit groep 4: Ik krijg iedere week 1 euro zakgeld, dat is eigenlijk niet eerlijk voor die arme mensen die eigenlijk niets hebben!

Kinderen zijn open en oprecht, hebben nog geen verborgen agenda en dat is echt prachtig om te zien en te ervaren tijdens deze bezoeken. Een paar weken later ben ik met onze zoon Djuri naar Putten geweest. Hier mocht ik in twee groepen de presentatie verzorgen. Na afloop mochten de kinderen van groep 4 iets schrijven en/of tekenen. Als ex-kleuterleidster houd ik van kindertekeningen. Altijd weer erg leuk om te zien hoe kinderen, zonder er veel of lang over na te denken, hun creativiteit laten zien. Van een paar heb ik een foto’s gemaakt, dan kunnen jullie even mee genieten. Ook wat ze schrijven is hartverwarmend!

Stuur me een mail (hermien@solcon.nl) als jullie dit ook zouden willen op de school van je (klein)kinderen of als je leerkracht bent, op jouw school. Kansarme kinderen uit Bangalore willen ook graag naar school en naast onderwijs, krijgen ze ook nog twee maaltijden per dag. Helaas is dat heel erg noodzakelijk want 42% van de kinderen in India is ondervoed en WIJ SAMEN kunnen daar een heel klein beetje iets aan doen!!

Jullie hulp is dus echt noodzakelijk, want een ‘kruiwagen’ is onmisbaar om contact met een school te kunnen maken!

Trouwe lezers van mijn website weten vast wel van de jaarlijkse sponsorloop voor ‘ProVISIONASIA’. Op 15 mei gaat het weer gebeuren. Twee jaar geleden hebben we een sponsorloop georganiseerd in Dronten, nu wonen we in Bangkok, MAAR dit jaar willen we weer heel graag mee doen in Bangalore!! Het is een geweldige happening waarin duizenden Bangaloreanen en internationale atleten lopen voor een goed doel. Wat mij natuurlijk heel erg aanspreekt, is dat onze opbrengst gaat naar ‘ProVISIONASIA’. Voor deze organisatie heb ik een aantal jaren als vrijwilliger mogen werken en daar heb ik echt geweldige herinneringen aan! Natuurlijk hoop ik dat jullie mij weer gaan sponsoren!

Ook dit jaar gaan Dik en ik met iemand in een rolstoel een parcours lopen van ongeveer 5 km. Voor mensen in een rolstoel is dit een geweldig evenement; zij kunnen mee doen aan de ‘WORLD TCS 10K’ zoals het officieel heet! Vorig jaar hebben we 2000 euro kunnen schenken aan ‘proVISIONASIA’. Zij zetten zich in voor mensen met een beperking in Bangalore en omgeving en ze doen dat op een geweldige manier!

Ik heb contact met een collega van Dik uit Kuala Lumpur. Zijn naam is Zi Sheng Neoh; vorig jaar heb ik hem ontmoet toen Dik besprekingen had in Maleisië. In zijn vrije tijd is hij actief op sociaal gebied en we hebben dus een ‘klik’. Het was echt leuk om hem te kunnen vertellen over mijn activiteiten in Bangalore en Colombo en nu gaan we dus SAMEN WERKEN, want hij gaat ook me doen aan de ‘WORLD TCS 10K’. Ik hoop natuurlijk op veel sponsors voor hem zodat we de 2000 euro ruim zullen overschrijden!!

Lieve mensen, ik wil jullie heel hartelijk bedanken voor jullie trouwe donaties! Zonder jullie zou ik dit werk niet kunnen doen! SAMEN kunnen we echt een verschil maken!!

Het sparen voor ‘Nirikshea’ en ‘Yuvalok’ gaat gewoon door. Ik kreeg trouwens een berichtje dat de kinderen op de slumschool ‘Nirikshea’ heel dringend nieuwe school uniformen nodig hebben. Op deze school zitten nu 190 kinderen en voor 160 kinderen is er nieuwe schoolkleding nodig. Voor 30 kinderen zijn er 1,5 jaar geleden nog nieuwe gekocht. Als jij of één van je vrienden wil helpen om dit te bekostigen, heel graag! Ieder kind heeft 2 nieuwe uniformen nodig. Kosten zijn Rs 2.000. Omgerekend is dit € 27. Op dit moment zijn de kinderen bezig met hun toetsen voor het einde van het schooljaar. Ik zal jullie hier een paar foto’s van laten zien.

We hopen dus half mei in Bangalore te zijn voor de ‘World TCS 10K’ en tegelijkertijd zullen we ook een paar van mijn projecten kunnen bezoeken. We kijken er naar uit om een aantal vrienden te ontmoeten!

Berichten zijn altijd super welkom!
Lieve groeten,
Hermien

Giften welkom op: NL 46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH


Dear friends,
After more than a two months stay in the Netherlands, I had to say goodbye. Very difficult for my mother who is 86 years old and my mother in law who will turn 95 in June. But also difficult to say goodbye to our lovely grandchildren. We are happy with a lot of nice memories and pictures. With our oldest grandson we are able to whatsapp. That is very nice!

During my stay in the Netherlands I had the opportunity to give presentations about Yuvalok ( organization for about 1500 underprivileged children in Bangalore) at two schools. One of these schools is saving money. I like it very much to tell about the life of slum children. With a lot of pictures it is very easy to keep the kids silent for at least half an hour. The questions they have, are very special.

For example: I have a picture where a cow is standing in front of a red traffic light. One of the kids asked: “are the cows going to school to learn about the traffic lights?” Another girl said: “I got every week one euro pocket money, these people do not have anything. This is not fair”. I am telling about child labour and show pictures as well. This is very difficult to understand, of course. The Dutch children name that ‘very pitiful’ and they are right. They are very impressed by listening the stories I tell and watching the pictures.

People who read my updates regularly, they know about the ‘WORLD TCS 10K’ in Bangalore. This is a run where thousand people from Bangalore and international athletes run for an NGO. We are pushing a wheelchair with a person who is disabled for almost 5 kilometre and the money we earn is for ‘Provisionaisia’, an organization which is working for disabled people. The ‘WORLD TCS 10K’ is a very big event and if people with disabilities are able to join, then this is really very special for them.

Last year more than 50 wheelchairs were pushing by volunteers and we had a very special day. The disabled persons, children and adults, will never forget. Last year I pushed Veera. He is a young boy and I know him from Mithra Special School, part of ‘Provisionasia’. But I also met Mohammed again. In 2013 he got his first wheelchair and I was there. Two months later I met him during the run and I was able to push him in his wheelchair. He was very, very happy that he could join this big event. It is so nice to see all these happy persons. If they have a wheelchair they can improve their life. ‘Provisionasia’ is able to help them with a wheelchair for free!!

So, in May we are going to Bangalore and a colleague of Dik, from Kuala Lumpur, will join us. I met him last year when I was in Kuala Lumpur. Dik had some meetings so I met Zi Sheng Neoh. In his free time he is volunteering in social work, as well. So we have a click. He will come to Bangalore and we will join together the ‘WORLD TCS 10 K’. All the sponsor cash is for ‘ProVISIONAISIA’. We look forward and hope we can ‘earn’ a lot of money. Last year it was € 2000 and we hope this year we are able to hand over much more!! Please sponsor us!!

Last week I got an email from one of my friends. It was about ‘Nirikshea’, school for slumchildren in Bangalore. At ‘Nirikshea’, 190 underprivileged children are going to school and 130 of them need a new school uniform. To be honest, each child need two and you understand, this cost a lot of money. For each child it is € 27 euro. Please help us!!

In May we will meet Grace, principal of the school, and it should be very nice if we can hand over some money for uniforms.

Please leave a message on my website. I will appreciate very much!!

Donations very welcome:
NL 46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH

With love,
Hermien

  • 24 Maart 2016 - 09:44

    Hermien Van Der Linden:

    Lieve mensen,

    Op dit moment kan ik even geen foto's plaatsen. Ik hoop dat het probleem gauw opgelost kan worden.
    Met foto's spreekt het verhaal natuurlijk veel meer. Mijn excuses!!

    Hartelijke groet uit een warm Bangkok,
    Hermien

  • 31 Maart 2016 - 10:38

    Hermien Van Der Linden:



    Gelukkig is het nu gelukt met de foto's!
    Enjoy!




    lieve groet,
    Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 774
Totaal aantal bezoekers 557664

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: