BANGALORE HEEFT ONS NODIG - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu BANGALORE HEEFT ONS NODIG - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

BANGALORE HEEFT ONS NODIG

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

27 Juni 2023 | Nederland, Dronten

Hallo allemaal,

In april schreef ik dat ik op zoek zou gaan naar nieuwe sponsoren. De laatste tijd konden we alleen in Sri-Lanka een klein beetje hulp bieden omdat er niet zoveel geld beschikbaar was. Als reactie op mijn laatste update kreeg ik een berichtje van een bekende van mij uit Dronten (Rixt Lanting), die me de tip gaf om eens te informeren bij “Odd Fellows”, een tweedehands boekwinkel in Dronten waarvan de opbrengst naar verschillende goede doelen gaat. In 2016 heeft HHH, zonder dat ik een aanvraag had gedaan, ook al eens een donatie ontvangen van hen. Inmiddels hebben zij weer een gift van 1000 euro overgemaakt. Heel hartelijk bedankt “Odd Fellows Boekverkoop Dronten”!

Heel bijzonder dat deze winkel zo veel donaties kan geven aan verschillende goede doelen. Ik snuffel er graag ook even rond en de prijzen zijn erg laag. Als het boek in de brievenbus past is het 1, anders 2 euro. Het aanbod is ruim en je kunt zelfs via een zoekopdracht een boek aanvragen.

Ook heb ik in de Flevopost weer een klein stukje geschreven en gevraagd om sponsoren. Dit leverde een gift op van 400 euro van iemand die ik niet ken. Geweldig!!! Heel hartelijk bedankt!!

Jennie Keijzer van “Stichting Kreativo” uit Dronten reageerde ook via mijn website. Deze stichting maakt op een creatieve wijze allerlei (wens)kaarten die verkocht worden en waarvan de opbrengst ook naar goede doelen gaat. Ik ben inmiddels bij Jennie op bezoek geweest en het bleek dat onze kinderen op de basisschool bij elkaar in de klas hebben gezeten (zo'n 30 jaar geleden). Zij hadden al even contact met elkaar gehad voor ik op bezoek ging bij Jennie. Ze kwam me ook al zo bekend voor!! Voor twee maanden gaat de opbrengst van deze stichting naar HHH. Supermooi!! Heel hartelijk bedankt Jennie!!

Zoals jullie weten hebben we verschillende jaren in Bangalore, India, gewoond waar ik als vrijwilliger werkte bij o.a. proVision Asia. Dit is een geweldige organisatie, opgericht door Chip en Jean Kingery in 1999 voor kinderen en volwassenen met een beperking die woonachtig zijn in de sloppenwijken.Deze organisatie brengt een groot verschil in de levens van deze mensen. In India krijg je geen hulp van de overheid, dus als je niet veel geld hebt en jij of je kind hebben een beperking, is het leven knap lastig.

Kortgeleden heeft de TCS World 10K weer plaats gevonden. Duizenden mensen uit Bangalore en buitenlandse atleten rennen en lopen voor een goed doel. Verschillende jaren heb ik eraan meegedaan met het duwen van een rolstoel met een kind en/of volwassene over een traject van 4 kilometer. Het is echt een geweldige ervaring om hier aan mee te doen. Vooral kinderen, maar ook volwassenen hebben de dag van hun leven!!!! Supermooi om te weten dat er zo veel mensen iets willen doen voor een goed doel.

In mei 2013, we waren toen in Nederland, hebben we de “Sea Bottom Run” georganiseerd omdat we niet mee konden doen met de TCS WORLD 10K in Bangalore. Dronten is gebouwd op de bodem van de vroegere Zuiderzee, vandaar de naam “Sea Bottom Run”. Allemaal om sponsorgeld te verzamelen voor proVision Asia. Later heb ik in 2016 nog een sponsorloop georganiseerd in Bangkok, waar we toen woonden.

Van “Hermiens Helping Hands” hadden we al 1000 euro over kunnen maken aan proVISION Asia, maar met de donatie van “Odd Fellows Boekverkoop Dronten” hebben we dit kunnen verdubbelen!!!!! Dus in totaal 2000 euro!!!!! Met dit geweldige bedrag kunnen 30 rolstoelen aangepast worden voor mensen die dit zelf nooit zouden kunnen bekostigen! Voor deze mensen verandert hun wereld op een geweldige manier!

Op advies van de fysiotherapeut worden de rolstoelen op maat gemaakt voor de desbetreffende gebruiker. De gebruikte rolstoelen komen uit Amerika, maar zien er nog geweldig goed uit. Wij zijn op bezoek geweest in de Central Prison Bangalore. De gevangenis in Bangalore moet je zien als een klein dorpje waar verschillende bedrijfjes gehuisvest zijn binnen de gevangenismuren. Een van die bedrijfjes is opgezet door proVISION ASIA en daar worden de rolstoelen door gevangenisbewoners gebruiksklaar gemaakt voor de nieuwe gebruiker.

Ik was bijzonder onder de indruk hoe het daar toe ging. De gevangenen mogen zich overdag vrij bewegen over het hele terrein, maar ‘s avonds en ‘s nachts zitten ze achter slot en grendel in de cellen (Lock Up).

We hebben contact met Krupa Paulson, ‘Director of People and Programs’. Zij heeft echt een passie voor mensen met een beperking en is feitelijk de motor van deze geweldige organisatie!!!We hebben zelf in 2014, toen we in Bangalore woonden, een auto gekocht en op haar naam gezet, omdat registratie voor een buitenlander nogal gecompliceerd was. We hebben daar natuurlijk erg leuke herinneringen aan, maar het betekent ook dat Krupa Paulson iemand is die je echt kunt vertrouwen.

Inmiddels (ik schrijf dit eind Juni 2023) is ‘Mithra Special School’ weer begonnen na de zomerstop. Op deze school heb ik verschillende jaren als vrijwilliger gewerkt. Voor mij was dit een geweldige ervaring!!

Hieronder volgt een link die verwijst naar een video over wat proVISION ASIA doet en duurt 5 minuten. Is echt de moeite waard om even te kijken: https:/youtu.be/L59PF9juksI

Ik ben blij en dankbaar dat we dit allemaal samen met jullie kunnen doen!!

Ontzettend bedankt ook voor de mensen die HHH zo trouw en al zo lang sponsoren!!!!!

Van ‘Yuvalokchild’ kregen we bericht dat zij zich in willen zetten om geld te genereren voor een nieuwe Food Jeep voor ‘Yuvalok Foundation’. Deze organisatie ken ik erg goed, want ook hier heb ik als vrijwilliger gewerkt. Zoals bekend, verzorgt ‘Yuvalok Foundation’ onderwijs en voeding voor sloppenwijkkinderen in Bangalore.

Yuvalok is op zoek naar donateurs om een nieuwe Food Jeep aan te schaffen omdat de oude volledig is afgeschreven. De voeding (ontbijt en lunch) wordt vanuit een centraal punt naar verschillende scholen gebracht. Het vervoer van het eten, dagelijks ongeveer 900 maaltijden, wordt al ruim 18 jaar met dezelfde pickup (jeep) gedaan. Zo langzamerhand is dit niet meer vertrouwd omdat de jeep gebreken krijgt. De aanschaf van een nieuwe jeep, die plaats biedt aan 5 personen en voedselcontainers voor tenminste 400 personen vergt een investering van € 18.000 euro.

Kortgeleden ontving HHH een gift van €500 van een oude bekende. Samen met nog andere ontvangen giften kunnen we 1250 euro overmaken voor ‘Yuvalok Foundation’.

Heel graag wil ik iedereen bedanken!!! In korte tijd hebben we 3250 euro kunnen schenken aan twee geweldige organisaties in Bangalore!!!!!

Super bedankt!!!

Vriendelijke groet,

Hermien

Giften graag naar: NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH


  • 27 Juni 2023 - 22:11

    RIxt :

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 557702

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: