Wat heeft HHH gedaan met Kerst - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Wat heeft HHH gedaan met Kerst - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Wat heeft HHH gedaan met Kerst

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

01 Februari 2023 | Nederland, Dronten

Lieve mensen,

De eerste maand van het nieuwe jaar is al weer voorbij. Heel graag wil ik jullie op de hoogte houden van de mooie dingen die we hebben kunnen doen voor de minder bedeelden in Colombo en Bangalore dmv giften afkomstig van jullie als donateurs!!

Naast de vaste sponsoren hebben we gedurende de kerstperiode € 1031 extra ontvangen! Het mooie en bijzondere is dat mensen die ik helemaal niet ken een gift hebben gegeven voor de kerstaktie. Dit was nav een artikel wat ik schreef voor FlevoPost. Een heel mooi bedrag waarmee we veel mensen blij konden maken!Ook werd ik benaderd door iemand van de PKN (Protestante Kerk Nederland) in Dronten om me te vertellen dat de kerstpostzegel aktie ten goede zou komen aan HHH. Dit jaar was het de eerste keer dat deze aktie gehouden werd in Dronten. Kerstkaarten worden in Dronten bezorgd voor 40 eurocent en de opbrengst gaat dan naar een goed doel. Dit bracht € 281 op. Ik heb inmiddels een bedankje geschreven voor het kerkblad en ook voor de Flevopost.

Stiekem hoop ik dat er meer mensen “Hermiens Helping Hands” gaan ondersteuenen. In de loop van de jaren is het aantal donateurs verminderd en dat is natuurlijk heel erg jammer. In de jaren dat we in het buitenland woonden, heb ik met eigen ogen gezien wat die bekende druppel op de gloeiende plaat kan betekenen. Ik hoop dus dat het aantal druppels weer toe zal nemen!!

Ik wil graag beginnen in Bangalore, India. Voor Yuvalok, organisatie voor sloppenwijkkinderen, hebben we 1000 euro kunnen geven voor een kerstkado voor de kids die naar school gaan bij Yuvalok. Dit kado bestaat zoals altijd uit noodzakelijke dingen zoals: zeep, lotionshampo, een kersttulband en wat snoep. Met behulp van de extra giften kon dit, voor een paar groepen, uitgebreid worden met een mooie hoodie die de kinderen heel graag wilden hebben.

Ze waren er superblij mee!! Prachtig om te zien op de foto’s die ik toegestuurd kreeg van Shobha.

In Colombo, Sri-Lanka, zijn er verschillende mensen en/of gezinnen verrast met een voedselpakket. Door de economische crisis zijn de voedselprijzen gigantisch omhoog gegaan. Eén op de drie huishoudens weet niet waar de volgende maaltijd vandaan zal komen, aldus het World Food Program van de Verenigde Naties. De overheid van Sri Lanka is failliet en de eilandbewoners worden geconfronteerd met hoge inflatie en steeds meer tekorten aan basisgoederen. Een voorbeeld wat betreft de inflatie: 1000 eupees was €6,25. Nu is dat €2,56. Een heel groot verschil dus wat je goed merkt in je portemonnee.

De wurgende inflatie van meer dan 50 procent is een gigantisch probleem! De overheid is enorm corrupt, een ondooracht landbouw experiment waarbij kunstmest volledig werd gebannen, zorgt ervoor dan 6 op de 10 gezinnen moeten kiezen voor minder voedzame maaltijden.

Wat is het dan mooi dat wij een klein beetje kunnen helpen. Ik schreef in mijn laatste blog over een school voor sloppenwijk kinderen. Een aantal kinderen (40) had geen schoenen en de ouders kunnen dit niet bekostigen. Met de hulp van HHH worden er nu schoenen gekocht voor deze kinderen. Natuurlijk moet de maat eerst genomen worden en dat doen ze door de omtrek van de voet op een stuk papier te tekenen. Grappig om te zien! Daarnaastis er wat extra geld om de kinderen van een maaltijd te voorzien. Helaas is dit hard nodig!

Maandag 30 januari is Maureen naar Colombo gevlogen. Haar moeder is al een langere periode ziek en dan wil ze toch wel heel graag bij haar zijn. Heel begrijpelijk!!

Even een kort overzicht van de financien van HHH.

Voor SriLanka hebben we in 2022 het volgende kunnen doneren:

11 april 750 euro —— 6 september 1500 euro—- 3 december 1000 euro.

Voor Yuvalok, India

11 april.1000 euro———30 november 1000 euro

Totaal: 5250 euro

Graag wil ik alle sponsoren weer heel hartelijk bedanken!

SAMEN KUNNEN WE MEER DOEN!!

Nog steeds is er geen strijkstok! Iedere gift gaat voor 100 % naar het goede doel!!

Hartelijke groet,

Hermien

Giften graag naar:

NL46 ING 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH


  • 01 Februari 2023 - 21:36

    Hiekje Hofstra :

    Dag Hermien,

    Mooi om te lezen welke acties er allemaal gedaan worden.

    Het lijkt mij best lastig om te bepalen wat naar wie kan.

    Leuk dat er ook via andere acties geld binnen is gekomen.

    Ik ben benieuwd wat 2023 gaat brengen.

    Veel wijsheid toegewenst.

    Groeten Hiekje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 557705

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: