Update Kerst - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Update Kerst - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Update Kerst

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

12 December 2022 | Nederland, Dronten

Hallo allemaal,

Update 12 december 2022

Even een korte update over hoe het gaat met de kerstaktie van dit jaar. Ik ben echt heel blij om te kunnen ‘vertellen’ dat het heel goed gaat. Op 30 november hebben we al 1000 euro kunnen doneren voor Yuvalok. Dat betekent voor 133 kinderen een kerstkadootje dat bestaat uit: zeep, lotion, shampoo, een kersttulband en wat snoep.

Dit is natuurlijk een heel ander kadootje dan wij gewend zijn om te geven. Met de viering van Sinterklaas heb ik heel veel andere kado’s gezien. Dat is dan ook het grote verschil tussen velen van ons en kinderen uit de sloppenwijken van Bangalore.

Ik heb een indrukwekkende powerpoint over het leven van deze kinderen. Gedurende de periode dat we in Bangalore woonden, ging ik regelmatig mee met een juf van de school op ouderbezoek in de slums. Ik kon veel foto’s maken van de wijze waarop deze mensen leven. Ben je geïnteresseerd, laat het me weten. Dan kom ik op jouw school, club of ouderenontmoeting om hier over te vertellen.

Op 30 november is er een artikel geplaatst in de ‘FlevoPost’, een gratis huis aan huis krant, met de mooie titel:“Hermien wil helpende hand blijven bieden”.

Heel bijzonder dat er dan ‘zo maar’ bedragen worden gestuurd naar de rekening van “Hermiens Helping Hands”. Mensen die ik helemaal niet ken en mij dus vertrouwen! Dat is toch echt heel mooi!

Voor SriLanka heb ik op 3 december alvast een gift van 1000 euro kunnen overmaken. Ook daar kunnen ze nu aan de slag!

Van de broer van Maureen, Robinson, kreeg ik een bericht met de vraag of we hulp kunnen verlenen voor een school met ongeveer 170 kinderen uit de sloppenwijk. De meeste kinderen komen uit een één-oudergezin. Meestal is het zo dat vader het gezin heeft verlaten en dat moeder moet zorgen voor het inkomen en voor de kinderen. Dat is dus niet te doen, want de overheid biedt geen helpende hand, zoals hier in ons land.

Een aantal kinderen, ongeveer 40, heeft geen schoenen en nu is het plan dat de school voor deze kinderen schoenen wil kopen. Ongelooflijk maar waar: de kosten zijn 6€ per paar. Is dus 240€. De juf van de desbetreffende kinderen gaat dit regelen tijdens een huisbezoek.

De school is ook bezig om geld te genereren voor een kerstlunch voor de 170 kinderen. De kosten zijn 2€ per kind. Samen dus 340€. Op dit moment kan de school één keer per week een maaltijd geven aan de kinderen en dat zouden ze graag willen uitbreiden.

Om kort te zijn, doe ik dus nogmaals een beroep op jullie!!! Natuurlijk ben ik heel dankbaar voor alle giften die nu al binnen zijn gekomen!

Tot slot:

In de nieuwsbrief van “YuvalokChild” wordt de naam van mijn foundation genoemd. In april hebben we 1000 euro kunnen doneren voor de nieuwe school van Yuvalok. “YuvalokChild” is een Nederlandse organisatie die al sinds 2009 werkzaam is om financiën te genereren voor “Yuvalok Foundation” in Bangalore. Een aantal van deze mensen kennen we persoonlijk en zij waren kort geleden nog bij ons op bezoek om te vertellen over hun bezoek aan Bangalore in augustus dit jaar.

Giften zijn zeer welkom op:

NL 46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv Kerstaktie

Nogmaals, alle sponsoren heel hartelijk dank voor jullie bijdrage!!!!!!

Lieve groet,

Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 557730

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: