Even wennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Even wennen

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

29 September 2019 | Thailand, Bangkok

Lieve lezers,

Het is nu wel heeeeeel lang geleden dat ik een nieuwe update heb gelaatst. Het lijkt wel of ons leven nooit saai en rustig verloopt.

Half april zijn we terug gekomen uit Bangkok. Een vreemde periode brak aan. We moesten best wennen om voorgoed terug te zijn in Nederland.

We zijn druk geweest in ons huis; na 11 jaar werd het tijd om eens goed op te ruimen en om eerlijk te zijn: het is nog niet helemaal klaar.

Half mei kwamen onze spullen uit Bangkok. Eigenlijk veel te veel, maar gelukkig hebben we nog kinderen die ook wel iets kunnen gebruiken.

Drie jaar geleden hebben we een zeilboot gekocht die de afgelopen twee jaar door een charterbedrijf werd verhuurd. Dit jaar is de boot echt van ons en na ruim 11 jaar zijn we weer gaan zeilen. Dat is ook weer even wennen.

We zijn een dagje ouder geworden en 11 jaar niet zeilen is best lang. Daarnaast moesten we ook wennen aan de kille temperatuur. Oei, oei, wat hebben het koud gehad!!

Op 9 juli zijn we begonnen aan onze eerste grote zeilreis. Langs de Noordzee naar Schotland. Het was echt GEWELDIG!!
Wat is Schotland een geweldig mooi land! Maar ook nat en koud. Wij hadden regelmatig onze winterhandschoenen aan terwijl er in Nederland een hittegolf was.

Sinds 30 augustus zijn we weer thuis en Dik is op 5 september al weer naar Kalimantan (Borneo) vertrokken om een project, waar hij mee bezig was in april, af te ronden.

Onze beider moeders leven nog en worden een dagje ouder. Gezondheid en mobiliteit worden minder en dat vraagt aandacht en zorg.

Heel apart: een dag voor we thuis kwamen is mijn moeder van 89 gevallen en heeft ze haar sleutelbeen gebroken. Na een paar dagen verblijf in haar eigen appartement, bleek dat niet te lukken en moest er gezocht worden naar een revalidatie centrum. In haar eigen omgeving was geen plaats en waar wij wonen, in Dronten, wel.

Sinds 4 september woont ze dus tijdelijk in zorgcentrum De Regenboog. Plotseling ben ik druk met allerlei zaken waar ik nog nooit druk mee ben geweest. Indicaties en wat valt wel en niet onder de opname. Ook dit is even wennen. Ik verveel me in ieder geval niet want naast de bezoekjes moet er van alles geregeld worden.

Gelukkig zijn er nog steeds een aantal heel trouwe sponsoren die maandelijks een bedrag doneren aan "Hermiens Helping Hands". Dat is echt geweldig en ik wil jullie heel graag heel hartelijk bedanken!!

De Protestante Gemeente te Dronten heef tijdens een zondagse dienst in augustus een collecte gehouden voor HHH. De opbrengst was 369 euro. Heel hartelijk bedankt voor dit mooie bedrag!!
Hiermee kun je in landen als Sri-Lanka en India erg veel mooie dingen doen!! Veel meer dan bij ons in Nederland. Voor veel mensen daar is dit 2,5 maandsalaris!!!!!

Afgelopen week had ik Maureen aan de telefoon over een aantal families die we helpen. Puhsba heeft suikerziekte en we helpen haar met het kopen van medicijnen. Haar zoon, hij is 34 jaar, heeft ook suikerziekte, maar dat was in mindere mate. Helaas is het plotseling veel erger geworden door allerlei infecties die hij heeft opgelopen. Zijn been is geamputeerd.

Ik was erg overstuur toen ik dit hoorde. Ik ken de jongeman. Hij werkte als tuc-tuc driver en hij zorgde voor het inkomen van zijn ouders. Hoe moet dat verder?

Geen ziektewet uitkering of bijstand. Deze situaties raken mij diep.
Voor zover als mogelijk is, willen we deze mensen een klein beetje helpen. Als je nooit dit soort trieste situaties hebt mee gemaakt, is een soort 'ver van mijn bed show'. Voor mij komt het heel dichtbij en ik word er heel verdrietig van.

Namens HHH kunnen we aan "Yuvalok", organisatie voor ruim 1700 sloppenwijkkinderen 1000 euro over maken.

Ook aan "Provision Asia". organisatie voor volwassenen en kinderen met een beperking, kunnen we 1000 euro schenken.

Voor Sri-Lanka hebben we ook 1000 euro om armen te kunnen helpen.

Alle sponsoren heel hartelijk bedankt!!

Wil je meehelpen?
Maak een bijdrage over op:
NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH

Hoogeveen is mijn meisjesnaam.

lieve groet,
Hermien


  • 29 September 2019 - 15:42

    Dorina:

    Lieve Hermien,
    Wat fijn dat je nog steeds zoveel voor de mensen in Sri Lanka en India kan doen. Ik hoop dat dit nog heel lang zal gebeuren. Je maakt echt een verschil!
    Liefs, Dorina

  • 29 September 2019 - 18:40

    Jacco:

    Hermien!

    Wat leuk om weer een vertrouwde update van je te mogen ontvangen.
    Veel zegen en geniet ze in het koude maar ook mooie Nederland.

    Dikke knuffel,
    Jacco

  • 21 Oktober 2019 - 11:37

    Lizan:

    Beste Hermien,

    Ik wil graag bijdragen.
    Het rekeningnummer klopt niet, mist er een cijfer?
    Met dank en groet,

    Lizan

  • 21 Oktober 2019 - 15:27

    Hermien:

    Hallo Lizan,

    Je hebt gelijk. Het nummer klopt niet.

    Het moet zijn:

    NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 1463
Totaal aantal bezoekers 557675

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: