VOEDSELHULP SRI-LANKA - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu VOEDSELHULP SRI-LANKA - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

VOEDSELHULP SRI-LANKA

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

30 Augustus 2021 | Nederland, Dronten

Lieve lezers,

Zoals ik al schreef op mijn vorige blog, hebben we 1500 euro kunnen schenken aan Maureen voor voedselhulp in Sri-Lanka.

Kort daarna hebben we veel contact gehad en Maureen heeft verschillende foto's gestuurd van rekeningen en voedselpakketten. Bijzonder is dat Maureens familie (haar broer Robinson en haar moeder) er behoorlijk druk mee zijn. Ze doen het natuurlijk heel graag!

Maureen haar moeder was in het verleden een pastor en regelmatig ontmoet ze nu mensen in haar eigen huis om hup te verlenen. Ze heeft een hart van goud!

Maureen haar vader is overleden toen ze nog een jong kind was. Ze weten heel goed wat het betekent om rond te moeten komen met weinig geld.

Kort geleden vertelde Maureen me nog dat een weduwe nu 500 rupees per maand ontvangt van de overheid. Omgerekend is dat 2,11 euro. De laatste jaren zijn de voedselprijzen enorm gestegen en de salarissen niet of in ieder geval veel minder.

Maureen, die nu in Engeland bij haar echtgenoot Glyn woont, vertelde me dat de voedselprijzen niet veel verschillen met de prijzen in Engeland. Twee jaar geleden waren wij in Engeland en we hebben toen gezien dat de prijzen daar lager zijn dan bij ons. Dit om een beetje een idee te krijgen van de prijzen in Sri-Lanka.

Veel mensen hebben gewoon te weinig geld om eten te kunnen kopen. Voor Maureen is dit heel moeilijk omdat ze de mensen persoonlijk kent die het nu zo zwaar hebben. Een groot aantal ken ik ook omdat we hen in het verleden bezocht hebben en het raakt ook mij!

Met de gift van HHH, 1500 euro, kunnen veel families geholpen worden. Mensen die een bankrekening hebben, krijgen een gift overgemaakt op
hun rekening. Veel wijken zijn afgesloten en dan is dit de enige manier om mensen te kunnen helpen. Maureen heeft me ook hiervan een paar foto’s gestuurd. Anderen krijgen persoonlijk, als het mogelijk is, een financiele gift in handen.

In geval van een voedselpakket geeft de moeder van Maureen aan wat er gekocht moet worden. Robinson gaat de boodschappen doen en overhandigt dit dan aan de desbetreffende familie.

Zo is hij geweest bij een weduwe met 5 dochters waar ik ook verschillende malen geweest ben. Hij is naar de familie van Prashad gegaan. Hij is diegene die zijn onderbeen heeft verloren aan suikerziekte.

Vrienden van hem hebben iets kunnen regelen zodat hij toch iets meer mogelijkheden heeft om zich voort te bewegen. Dat is natuurlijk heel fijn voor hem, maar de kwaliteit is niet goed, dus dit is een tijdelijke oplossing.

Sharmilla, de weduwe met twee dochters waar we van HHH vele jaren het schoolgeld hebben kunnen betalen, is bij Maureens moeder geweest om een financiele gift persoonlijk op te halen.

Rohini (zij is Majoor bij Salvation Army) zal een gift ontvangen voor de maaltijden die ze verzorgt voor mensen die op straat zwerven. Zie mijn vorige blog. Zij belde Maureen ook om te vragen of ze financiële hulp kon geven.

Veel mensen uit Colombo vragen Maureen om hulp omdat ze denken dat zij, als echtgenote van een Engelsman rijk is. Voor Maureen is dat lastig, vooral ook omdat haar man maar een heel gewone baan heeft.

Heel mooi om zo te horen dat de giften van jullie zo goed gebruikt worden!!

Super bedankt voor al jullie donaties!
Samen kunnen we meer doen!!

Ik wil graag afsluiten met een uitspraak van Max Lucado:

“Geen mens kan iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen”.

Lieve groet,
Hermien

Giften zijn heel erg welkom op:
NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 832
Totaal aantal bezoekers 557708

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: