Een date in Jakarta!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Een date in Jakarta!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Een date in Jakarta!!

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

08 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Lieve mensen,

Na een verblijf van 7 weken in Nederland, ben ik sinds maandag 4 maart weer terug in Bangkok.

Het plan was dat ik drie weken in Nederland zou blijven, maar zoals al vaker gebeurd is, hebben we onze plannen moeten wijzigen. Het werk van Dik zorgt regelmatig voor verrassingen en ook nu is dit weer het geval.

Een paar dagen na mijn vertrek naar Nederland is Dik, onverwacht, voor een klus naar Kalimantan op Borneo vertrokken. Waarschijnlijk gaat deze opdracht tot eind maart duren, dus daarom ben ik wat langer in Nederland gebleven. Dat zijn toch wel lastige dingen; we hadden ons voorbereid op nog een paar maanden in Bangkok en nu is alles dus weer anders. De afgelopen jaren heb ik wel geleerd om flexibel zijn!

We willen elkaar toch nog wel even ontmoeten, dus mijn plan is nu om morgen, zaterdag 9 maart, voor een date naar Jakarta te vliegen! Dik moet voor een nieuw visum Indonesie verlaten en vliegt naar Singapore. Van daaruit vliegt hij dan ook naar Jakarta, waar we elkaar op het vliegveld zullen ontmoeten.

Ook wel weer bijzonder, want onze oudste zoon is geboren in Jakarta en het is, komende zomer, 36 jaar geleden dat we hem daar hebben opgehaald.
Ons plan is om terug te gaan naar de plek waar we hem voor het eerst in onze armen hebben gesloten. Dat was in het St. Carolus Hospital en dat bestaat nog steeds! We gaan ook een kijkje nemen in het gebouw wat toen als kindertehuis fungeerde. Dik is daar enkele jaren geleden nog geweest en toen werd het gebruikt als hotel. Ik ben natuurlijk heel benieuwd!!

Heel bijzonder om samen een paar dagen door te brengen in de stad en het land waar onze oudste zoon geboren is. Mijn plan is om vanuit Jakarta terug te gaan naar Bangkok om daarna op 18 maart voor een werkbezoek naar Colombo te vliegen. Dik gaat dan weer terug naar Borneo voor de laatste fase van zijn opdracht.

Op 1 april, hopelijk geen grap, want met Dik zijn werk weet je het nooit, hopen we dan weer samen terug te zijn in Bangkok om onze spullen in te pakken voor onze definitieve terugreis naar Nederland op 13 april.

Over mijn werkbezoek aan Colombo heb ik al contact gehad met Maureen. Vorige maand zijn er, helaas, weer overstromingen geweest. Nu in het Noorden van Sri-Lanka. Voor de kenners in de omgeving van Killinochi.

Zoals altijd zijn het de minder bedeelden die de grootste slachtoffers zijn. In Sri Lanka zijn er veel mensen die wonen in huisjes en hutjes die niet bestand zijn tegen heftige regens tijdens de monsoons. Deze mensen bouwen ‘mudhouses’. Dat zijn huisjes die gebouwd worden van hout en blubber. Niet sterk dus als het heel hard gaat regenen.

De bewoners verliezen hun huis met, helaas, ook alle bezittingen. Vaak hebben ze alles achter moeten laten en het enige wat ze nog hebben, is de kleding die ze droegen tijdens de overstromingen.

Heel triest dat altijd de armen er het slechtst aan toe zijn in dit soort situaties.

Gelukkig is de “Foursquare Gospel Church” altijd heel actief op het gebied van hulpverlening en nu ook weer. Maureen heeft contact met één van de pastors van deze kerk. Een heel aantal jaren geleden ben ik daar ook geweest en hebben we van giften van HHH een waterput kunnen realiseren. Het plan is om nu weer naar die plek te gaan om te kijken wat we kunnen doen.

Natuurlijk ga ik ook weer op bezoek bij de verschillende projecten in Colombo die we kunnen ondersteunen. Voor mij is het altijd bijzonder om Colombo te bezoeken. Het voelt eigenlijk als een soort "thuis".

Zelfs in een supermarkt kennen ze me nog altijd en ook enkele tuc- tuc drivers zijn me nog niet vergeten Dat is toch atijd heel grappig om te ervaren!

Ik ben heel blij met de mensen die HHH sponsoren, want samen kunnen we meer doen dan ik in mijn upje!!

Er staat inmiddels weer bijna 1900 euro op de rekening van HHH. In landen als Sri-Lanka en India kun je met zo’n bedrag heel veel doen en dat is echt geweldig!

Ik ben er trots op dat ik kan zeggen dat iedere gift voor 100% gebruikt wordt voor het goede doel. Kosten betalen we zelf!!

De foto’s van de overstromingen heeft Maureen gestuurd. Zo krijgen jullie een beetje een idee hoe het daar was. Inmiddels is het water gelukkig weer gezakt, maar veel mensen zitten dan nog met grote problemen, dat zal duidelijk zijn!!

Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte!!

Lieve groet,
Hermien

ps. Wil je een gift geven speciaal voor Sri Lanka, heel graag!

NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH

(Hoogeveen is mijn meisjesnaam)

  • 08 Maart 2019 - 10:20

    Clementine:

    Fijne date in Jakarta, goede tijd in Sri Lanka en mooi afscheid van Bangkok! Liefs

  • 10 Maart 2019 - 10:41

    Dorina:

    Het blijft afgrijselijk en diep triest om zo'n overstroming te zien.
    Heel veel sterkte Hermien!
    En wil je Maureen de groeten van me doen,
    Liefs, Dorina

  • 11 Maart 2019 - 05:19

    Simone:

    Is het al weer 7 weken geleden dat ik je heb gezien ik zou nog langs komen wat gaat de tijd snel

    Je bent een kanjer Hermien Gods zegen toegewenst op de plek waar je bent. Liefs Simone

  • 13 Maart 2019 - 13:10

    Marianne:

    Lieve Hermien, Geniet van je tijd met Dik samen, bijzonder om herinneringen op te halen van inmiddels meer dan 30 jaar geleden! We hebben hier onstuimig weer, maar daar is het nog even anders, heftig om te zien.
    Ook sterkte met de afronding van jullie verblijf in het buitenland, een hele mijlpaal in jullie leven!

    Liefs Marianne

  • 16 Maart 2019 - 16:29

    Charlotte :

    Ik hoop dat jullie een fijne date hebben gehad.

    Onwijs triest om de beelden van de overstroming te zien en dat zoveel mensen, die toch al zo weinig hebben, weer alles kwijt zijn.

    Sterkte met het inpakken straks.

  • 19 Maart 2019 - 20:07

    Willy Van Kampen:

    Heb dit nu zonder probleem via safari
    Kunnen lezen.





  • 20 Maart 2019 - 00:45

    Hermien Van Der Linden:

    Geschreven door Marianne:

    Lieve Hermien:
    Geniet van je tijd samen met Dik. Bijzonder om herinneringen op te halen van inmiddels meer dan 30 jaar geleden! We hebben hier onstuimig weer, maar daar is het nog even anders. Heftig om te zien.
    Ook sterkte met de afronding van jullie verblijf in het buitenland. Een hele mijlpijl in jullie leven!

    liefs Marianne

  • 20 Maart 2019 - 00:48

    Hermien Van Der Linden:

    Geschreven door Simone:

    Is het al weer 7 weken geleden dat ik je heb gezien. Ik zou nog langs komen, wat gaat de tijd snel!

    Je bent een kanjer, Hermien. Gods zegen toegewenst op de plek waar je bent!

    Liefs, Simone

  • 20 Maart 2019 - 00:50

    Hermien Van Der Linden:

    Geschreven door Dorina:

    Het blijft afgrijselijk en diep triest om zo'n overstroming te zien.
    Heel veel sterkte, Hermien!
    En wil je Maureen de groeten van me doen!

    Liefs, Dorina

  • 20 Maart 2019 - 00:51

    Hermien Van Der Linden:

    Geschreven door Clementine:

    Fijne date in Jakarta! Goede tijd in Sri Lanka en mooi afscheid van Bangkok!

    liefs, Clementine

  • 20 Maart 2019 - 00:53

    Hermien Van Der Linden:

    De reakties van Marianne, Simone, Dorina en Clementine waren plotseling verdwenen!
    via mijn Inbox kon ik ze nog terug vinden en heb ze er zelf weer bijgeschreven.

    Super bedankt voor jullie reakties!! Altijd heel erg leuk om te lezen!!

    lieve groet,
    Hermien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 557266

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: