Samenvatting Doelen Hermiens Helping Hands - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Samenvatting Doelen Hermiens Helping Hands - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Samenvatting Doelen Hermiens Helping Hands

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

28 December 2016 | Thailand, Bangkok


Lieve mensen,

Vlak voor de kerstdagen kregen we het trieste bericht van het overlijden van onze zwager. We hadden het verwacht; hij was heel ernstig ziek. Maar toch komt het dan nog onverwacht. In laatste dagen ging het ineens heel snel. Zo kwam het dat dat we ineens met de Kerstdagen in Nederland waren. Op de dag na Kerst hebben we hem naar zijn laatste rustplaats gebracht.

We beseffen dat het leven gewoon door gaat. Over een paar dagen is het Oud en Nieuw en dat vieren we ook in Nederland. Ineens kan ik mee helpen met de actie van “Het Oliebollenbakkersgilde” te Dronten. Zoals ik al eerder schreef is HHH één van de drie goede doelen waar de opbrengst van deze actie naar toe gaat. Dat is echt geweldig! Omdat het best lastig is om te lezen op mijn website wat HHH nu eigenlijk doet, wil ik de doelen even op een rijtje zetten.

In de periode van 2008 tot 2011 hebben we in Colombo, Sri Lanka, gewoond. Daar ben ik in aanraking gekomen met echte armoede en dat raakte me diep. Dat was het moment waarop ik besloot me in te zetten om, waar mogelijk, verlichting te brengen in het leven van noodlijdende mensen. Sociale voorzieningen zijn er helaas niet en ik besloot een foundation te starten, “Hermiens Helping Hands” met het doel om ook andere mensen te motiveren om, samen met mij, armoede te verlichten.

Om een idee te krijgen om welke hulp het gaat een aantal voorbeelden: hulp bij betalen van schoolgeld zodat kinderen naar school kunnen, hulp bij het kopen van noodzakelijke medicijnen, een bril, een prothese, voedselpakketten, kleine reparatie van een huis ed.

Daarnaast ondersteunen we een preschool voor sloppenwijkkinderen. Voor deze kinderen is het belangrijk dat ze voorbereid worden op het gaan naar de basisschool. In de sloppenwijken worden kinderen niet echt opgevoed, dus is een preschool bezoeken belangrijk.

Ook ondersteunt “Hermiens Helping Hands” twee tehuizen van ‘Salvation Army’ ofwel 'Leger des Heils'. Een bejaardentehuis en tehuis voor ongewenst zwangere meisjes die hun kindje afstaan voor adoptie. In Sri Lanka is het de gewoonte dat kinderen zorg dragen voor hun ouder wordende ouders. Als dit niet mogelijk is, of niet gedaan wordt, belanden mensen op straat. Dit tehuis is dan een uitkomst. In deze cultuur betekent ongehuwd zwanger zijn, dat je wordt verstoten door je familie. Een heel groot probleem dus voor de jonge vrouwen die op deze manier gedwongen worden hun kind af te staan voor adoptie. Regelmatig reis ik naar Colombo, twee tot drie keer per jaar om daar mijn projecten te bezoeken en financiele hulp te verlenen.

Van 2011 tot 2015 woonden we in Bangalore, India waar ik in aanraking kwam met nog grotere armoede. Ongelooflijk als je ziet hoe mensen daar wonen, hoeveel kinderen er zwaar werk doen, hele gezinnen op straat bivakkeren zonder water en toilet. Dat vonden ook Sam Rajshekhar en Shobha Louis die in 1993 met ‘Yuvalok’, www.yuvalok.org startten. Mijn laatste bezoek was in mei. Als u wilt, kunt u terug bladeren naar blogs uit die periode.

Met compassie willen zij investeren in het leven van kansarme kinderen en jonge mensen door het aanbieden van goed onderwijs, goede voeding en het voorbereiden op een toekomst in een toch al moeilijke maatschappij, in een land als India. Mijn laatste bezoek was in mei.

Een tweede organisatie die ik heel graag ondersteun is “Provisionasia” (PVA) www.provisionasia.com

In India is het echt niet gemakkelijk om te leven met een lichamelijke beperking en zeker niet voor mensen die zich eigenlijk niets kunnen permitteren. PVA ondersteunt kinderen en volwassenen uit de sloppenwijken door het verstrekken van rolstoelen, maar ook fysiotherapie. Een aantal kinderen hebben vaak te maken met een dubbele beperking, naast lichamelijk ook geestelijk. Een aantal jaren geleden zijn ze gestart met een school voor jonge kinderen met een beperking, waar ik als vrijwilliger heb mogen werken.

Gebruikte rolstoelen komen uit Amerika en worden opnieuw gebruikskaar gemaakt voor kinderen en volwassenen. PVA is actief op vele gebieden, zie de website van hen!

Een donatie voor HHH is een gift die voor 100% terecht komt bij diegene die het nodig heeft. Geen strijkstok!! Alle onkosten betalen we zelf!

Terugbladerend in mijn blogs vindt u meer informatie en foto’s.

Vanaf juli 2015 wonen we we in Bangkok, waar ik als vrijwilliger werk in een safe house voor slachtoffers van sex trafficking. Vrouwen die onder valse voorwendselen naar Bangkok gelokt worden, worden gedwongen om te werken in de prostitutie. Dit is een vreselijke misdaad! De organisatie waar ik voor werk heet 'Night Light'. Zij zetten zich op een geweldige manier in voor deze vrouwen!

Giften graag naar:
NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv HHH


Lieve groet,
Hermien

We wensen jullie allen een heel Voorspoedig Nieuw Jaar!

Het is nu 1 januari als ik dit schrijf. We kunnen terug kijken op paar geweldig, mooie en drukke dagen waarin ik ook kon helpen met het produceren en uitdelen van ruim 25000 oliebollen!

De pers was regelmatig aanwezig. Via de volgende links is terugkijken mogelijk:

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/143064/dronten-recordaantal-oliebollen-voor-het-goede-doel

http://dedrontenaar.nl/algemeen/video-het-wordt-een-latertje-voor-de-oliebollenbakkers-van-pg-dronten

Nogmaals, een hartelijke groet,
Hermien

  • 31 December 2016 - 10:34

    Marianne:

    Hoi Hermien,

    Veel sterkte bij het verlies van je zwager. Al weten we dat we hier op aarde tijdelijk zijn, het is altijd moeilijk om een dierbare naar het graf te brengen. Zelf maakten we dat met mijn vader mee in oktober.
    Heel mooi om al de projecten die je helpt met HHH nog eens op een rij te zien, dat werk zal nodig blijven totdat de Heer terugkomt! Een goede jaarwisseling gewenst een heel gezegend 2017!

    Lieve groetjes, Marianne


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 2565
Totaal aantal bezoekers 557616

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: