Kerstaktie 2015 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu Kerstaktie 2015 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hermien Linden - WaarBenJij.nu

Kerstaktie 2015

Door: Hermien

Blijf op de hoogte en volg Hermien

10 December 2015 | Thailand, Bangkok

For the English translation, please scroll down.

Lieve mensen,
Het is al weer erg lang geleden dat ik mijn laatste update schreef over mijn bezoek aan Colombo; inmiddels is er weer heel veel gebeurd. Zo ben ik even een paar weken in Nederland geweest terwijl Dik ‘gewoon’ in Bangkok aan het werk was. Zoals altijd is dat een drukke, maar ook heel leuke periode waarin de tijd voorbij vliegt.

Ik heb even kunnen genieten van het meelopen en zingen van Sint Maarten liedjes met onze jongste drie kleinkinderen. Wanye, ons oudste kleinkind, ging niet mee, want die is al 10 en dan hoort dat niet meer (vindt hij). Met hem ben ik naar het winkelcentrum gegaan om samen een cadeau te kopen voor zijn verjaardag. Dat was natuurlijk super gezellig!! Ook de aankomst van Sinterklaas heb ik weer mee gemaakt. Wat is dat toch ook weer een leuk feest. Schoen zetten is ook reuze spannend, want hoe weet Zwarte Piet nu dat Destiny bij oma aan het logeren is???? En op mijn laatste dag in Nederland, hebben we samen met onze kinderen en kleinkinderen het pakjesfeest gevierd. Ook dat was geweldig om weer eens mee te maken na heel veel jaar. Inmiddels ben ik weer terug in Bangkok en nog steeds niet uitgerust…………Dik heeft de kerstboom versierd en over 2 weken is het al weer Kerstfeest.

Dat brengt me bij de Kerstactie van HHH. Het lijkt mij heel mooi om dit keer alle giften vanaf november te besteden aan de sloppenwijkkinderen in Bangalore. Jullie weten natuurlijk van ‘Yuvalok’, de organisatie die zorg draagt voor ruim 1500 sloppenwijk kinderen en ‘Nirikshea’, een wat kleinere organisatie waar ruim 200 kansarme kinderen naar school gaan. Deze kinderen hebben echt niets en het verschil met onze Nederlandse kinderen is gigantisch! Kijk maar eens naar de hoeveelheid speelgoed van je eigen (klein) kinderen of neven en/of nichtjes. Ze weten niet eens meer waar ze mee moeten spelen, zo veel hebben zij.

Net zoals ieder jaar is het kerstfeest de dag waarop ook sloppenwijkkinderen graag een cadeau zouden willen krijgen. Beide organisaties willen dit heel graag doen, maar hebben wel onze hulp nodig! Vorig jaar waren we bij de Kerstviering van Yuvalok en Nirikshea. Het is zo mooi om de glinsterende oogjes te zien van deze kinderen als ze een cadeau krijgen want dat overkomt ze niet zo vaak.

Basisschool ‘De Wegwijzer’ in Harderwijk heeft de afgelopen periode een spaaractie gehouden voor Yuvalok. Tijdens mijn bezoek in Nederland heb ik deze school weer bezocht. De actie heeft € 500 opgebracht! Een geweldig mooi bedrag dat gebruikt zal worden voor de kerstactie!! Rob Sakko (directeur) en Marieke (leerkracht) heel hartelijk bedankt!

Juf Marieke heeft deze actie aangekaart op haar school en ook bij haar ben ik op bezoek geweest want ze wilde graag een gift geven voor HHH. Zelfs haar kinderen hebben mee gespaard en dat is altijd zo lief en bijzonder! De oudste twee hadden ook nog een leuke tekening gemaakt. Bedankt Joran en Amali!! Super lief !! Ook deze gift zal gebruikt worden voor de kerstactie!

Aukje, al jaren mijn vaste kapster, van Haarstudio 102 in Dronten heeft een spaarpot staan voor HHH. Deze keer zat er wel een heel groot bedrag in wat door Aukje en nog een aanwezige klant afgerond werd tot het mooie bedrag van €100!!! Ook dit bedrag gaat natuurlijk naar de kerstactie 2015!! Hartelijk bedankt Aukje!!

Heel mooi om nog even te vermelden dat er opnieuw een basisschool spaart voor Yuvalok. Dit is de CNS Basisschool Louise de Coligny in Ede. Tijdens ons volgende bezoek in februari hoop ik daar een power point presentatie te geven.

Laat me weten als je dit ook graag wilt op de school van je (klein) kinderen. Naar mijn mening is het goed, pedagogisch verantwoord zelfs, om 'onze' kinderen iets te laten zien van het leven van sloppenwijk kinderen in India. Het zou trouwens voor iedereen goed zijn om eens een kijkje te nemen in een sloppenwijk. Een heel aantal 'voor ons normale dingen’ zijn dan niet zo normaal meer en dan ga je ons leventje in Nederland meer waarderen!

Zo is het ook voor mij. Ik zie situaties soms anders dan de meesten van jullie. Zo zag ik een, voor mij bekende, jonge moeder met haar dochtertje in een buggy die zo verliefd naar haar mama keek. Zelfs dàt is bijzonder voor mij, want ik heb inmiddels zo veel kinderen ontmoet in weeshuizen die zo iets ‘simpels’ als moederliefde niet kennen. En wat is dat vreselijk triest!!! Toen ik het vertelde aan de desbetreffende moeder en oma, raakte me dat opeens heel diep. Liefde is zo belangrijk en helaas niet zo gewoon voor veel kinderen! Dat raakt mij altijd weer!

Even terug naar de kerstactie van dit jaar. Na de viering van het Kerstfeest op Yuvalok en Nirikshea willen beide organisaties alle ruim 1700 kinderen een kerst kado geven. Helpen jullie weer mee? Door het geven van een kado aan kansarme kinderen, kun je ook een beetje liefde laten zien. En wie wil niet een klein beetje liefde geven?

Doneer je kerstgift op: NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv Kerstgift.

Lieve groet,
Hermien

Beloved readers,
It is a long time ago since I wrote a new update. The last few weeks I was in the Netherlands to visit my mother who was not very well. So my mother was the reason I went back but being in the Netherlands my program is overloaded with a lot of visits. This time I was able to celebrate the 10th birthday of our lovely grandson, Wanye. Together we went shopping and I bought him a beautiful watch. After we finished, we visited a restaurant for a drink and a nice apple pie. This was the first time that I went shopping with Wanye all alone and it was marvellous!

The period I was in the Netherlands, was a time of different celebrations: 1st. was Wanye’s birthday and 2nd was St. Maarten. During this event, young children are calling on houses and sing songs from 6pm till 7pm (sort trick or treat). During this time it is dark and the kids have a self made paper lantern. The goal is that people give a small sweet for the kids who are singing in front of the doors. 3rd event was St. Nicolaas. This is also a typical Dutch party with a person disguised as an old bishop (kind of Santa Claus) and persons disguised as people from African origin with colourful dresses who are the helpers of St. Nicolaas. Important are the sweets and presents, writing poems and singing songs. Young children believe that the old disguised man is buying presents for everybody.

So for me it was a very good time to be there. I had a lot of fun with our lovely grandchildren and of course they spent some nights with me. It is very tiring, but also very, very special if they are with me in our house without their parents. Grandchildren are a fantastic gift!!

At the moment I am back in Bangkok and preparing the Christmas spendings for my HHH foundation. I like to give presents to the slumkids of Yuvalok and Nirikshea in Bangalore. I know both organisations very well and they are doing a great job for more than 1700 slumchildren. They get education and two meals a day. These mails are very important because a lot of children are undernourished in India. And that is terrible, because to be undernourished has a lot of bad consequenses for kids.

All children like to get presents during Christmas, but for these kids presents are an exception. Christmas is a big celebration at Yuvalok and Nirikshea. Children are singing and dancing about the birth of Christ and at the end they will get a tasty and healthy meal and a present. All the donations of my foundation HHH from beginning November are going to Yuvalok and Nirikshea. Education and food is very important for all children and also slumchildren need this!

I am very happy to tell you that another school in the Netherlands is saving money for Yuvalok. In February, I will return to the Netherlands for a few weeks and hope to give a power point presentation about the life of slumchildren in India for children of the ‘CNS Basisschool Louise de Coligny’ in Ede..

We really need your support for Yuvalok and Nirikshea! Unfortunately the government is not helping, so donations are very necessary!

Please donate on: NL46 INGB 0008 9724 68 tnv H.J. Hoogeveen ovv Christmas Gift for HHH. If you need more information send a message to: hermien@solcon.nl

Love,
Hermien




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hermien

Na enkele jaren Sri Lanka, India, Peru en Thailand zijn we, sinds 2019, weer terug in Nederland vanwege onze pensionering. Dat wil niet zeggen dat ik ook met mijn HHH met pensioen ben, integendeel. Nog steeds heb ik goede contacten met twee organisaties in India, Yuvalok (organisatie voor sloppenwijk kinderen) en ProVision Asia (organisatie voor mensen met een beperking) waar ik als vrijwilliger actief was. Waar mogelijk ondersteunen we deze organisaties in Bangalore nog steeds met onze donaties van HHH. Daarnaast heb ik nog verschillende contacten in Colombo (Sri Lanka). Door middel van deze contacten kunnen we nog steeds financiële hulp bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Tijdens de Covid pandemie werd/wordt deze groep mensen extra hard geraakt. Onze hulp is ontzettend nodig en ik hoop dat jullie mij willen blijven steunen via HHH. Ik houd jullie op de hoogte en zou dat ook graag doen middels presentaties op (basis) scholen over het leven van sloppenwijk kinderen. Nodig mij uit en ik kom direct! Hartelijke groet, Hermien

Actief sinds 04 Okt. 2008
Verslag gelezen: 929
Totaal aantal bezoekers 557602

Voorgaande reizen:

01 April 2008 - 18 November 2022

Hermien weer terug in Nederland

Landen bezocht: